کامرون: اقدام آفریقای جنوبی اشتباه و بی‌فایده است

کد خبر: 1268539

وزیر امور خارجه انگلیس با حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری با اتهام «نسل‌کشی» در نوار غزه را «اشتباه» تلقی کرد.


کامرون: اقدام آفریقای جنوبی اشتباه و بی‌فایده است

وزیر امور خارجه انگلیس با حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری با اتهام «نسل‌کشی» در نوار غزه را «اشتباه» تلقی کرد.

«دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس، امروز (یکشنبه) در دفاع از رژیم صهیونیستی گفت که دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه نباید این رژیم را در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه آن محکوم کند! آفریقای جنوبی پرونده‌ای را درباره اقدام رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه تشکیل داده و خواستار محکومیت آن شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که این اظهارات کامرون به‌رغم اظهارات پیشین او در اوایل ژانویه مطرح می‌شود که ابراز نگرانی کرده بود اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه «ممکن است نقض قانون بین‌المللی حقوق بشر باشد.»

کامرون در گفت‌‎وگو با اسکای‌نیوز در دفاع از رژیم صهیونیستی درباره این پرونده گفت: «من، اصلا، فکر نمی‌کنم که اسراییل باید پاسخگو شود! از نظر من، اقدام آفریقای جنوبی اشتباه و بی‌فایده است و نباید انجام می‌شد!»

آفریقای جنوبی در دسامبر ۲۰۲۳ و در پی بالا رفتن شمار تلفات غیرنظامیان در غزه، از رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل اهداف مرتبط با نسل‌کشی آن در اقدامات نظامی‌اش در نوار غزه شکایت کرد. این کشور با تشکیل این پرونده به دنبال اثبات آن است که راهبرد نظامی رژیم صهیونیستی ماهیتی نژادستیزانه و مرتبط با قتل‌ عام دارد و ساکنان غزه را به عنوان بخشی از گروه گسترده‌تر ملی، نژادی و قومیتی هدف قرار داده است. دیوان لاهه از ۱۱ تا ۱۲ ژانویه اولین جلسه دادرسی این پرونده را برگزار کرده و وعده داد که با توجه به فوریت اقدامات موقت درخواستی، به زودی، تصمیم نهایی درباره این مسئله اتخاد می‌شود.

جنبش مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر عملیات گسترده «طوفان الاقصی» را از نوار غزه علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد و رزمندگان آن نیز از مرز به اراضی اشغالی وارد شدند. رژیم صهیونیستی نیز در پی آن حملات تلافی‌جویانه خود علیه گروه حماس در غزه را آغاز کرده و این باریکه را در محاصره انسانی کامل قرار داد. تاکنون، بیش از ۲۳ هزار نفر طی حملات رژیم صهیونیستی در غزه کشته شده‌اند که عمدتا، زنان و کودکان هستند.

یک توافق آتش‌بس موقت در ۲۴ نوامبر با میانجیگری قطر میان رژیم صهیونیستی و فلسطین انجام شد که تبادل اسرا با حماس و تحویل کمک‌های بشردوستانه به غزه نیز بخشی از آن بود. این آتش‌بس چندین بار تمدید شد و سرانجام، در اول دسامبر پایان یافت./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها