تهدید ترامپ برای بریتانیا

کد خبر: 1268707

به گفته رئیس سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ سرویس جاسوسی انگلیس ریچارد درلاو، همه تخم مرغ‌های دفاعی این کشور در سبد ناتو است و بازگشت ترامپ، امنیت انگلیس را تهدید می‌کند.

 تهدید ترامپ برای بریتانیا

اگر ترامپ «چتر اتمی آمریکا برای اروپا» را بردارد، امنیت ما از بین می‌رود؛ این هشدار را رئیس اسبق سرویس جاسوسی انگلیس مطرح کرد.

به گفته ریچارد درلاو، با توجه به مواضع ترامپ درباره ناتو بازگشت دوباره او به ریاست جمهوری آمریکا ممکن است برای اروپا خطرساز باشد.

وی در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز، درباره «تهدید سیاسی ناشی از پیروزی دوباره ترامپ» ابراز نگرانی کرد و گفت که بازگشت او به کاخ سفید، «برای امنیت ملی بریتانیا دردسرساز است».

رئیس اسبق ام آی ۶ اعلام کرد که با توجه به مواضع ترامپ، اگر او «با عجله اقدام و به ائتلاف آتلانتیک (ناتو) صدمه وارد کند، این موضوع مساله‌ای بزرگ برای بریتانیا است».

ترامپ در مصاحبه اخیر با شبکه فاکس نیوز به طور تلویحی تهدید خود برای خارج کردن آمریکا از ناتو را تکرار کرد و گفته که «ناتو از کشور ما سوء استفاده کرده است». از نظر نامزد پیشتاز جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کشورهای اروپایی از واشنگتن سوءاستفاده کرده‌اند.

رئیس پیشین سازمان جاسوسی انگلیس هشدار داد خروج احتمالی آمریکا از ناتو تاثیری بزرگ بر امنیت انگلیس خواهد داشت چرا که «ما تمام تخم‌های خود را از نظر دفاعی در سبد ناتو قرار داده‌‌ایم».

به گفته رئیس اسبق اصلی‌ترین نهاد جاسوسی انگلیس، «چتر اتمی آمریکا برای اروپا»، جهت حفاظت از امنیت و دفاع این قاره ضرورت دارد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها