کرملین طرح ادعایی حمله روسیه به آلمان را رد کرد

کد خبر: 1268781

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد: گزارش‌ روزنامه «بیلد» درباره طرح ادعایی روسیه برای حمله به آلمان جعلی است.

کرملین طرح ادعایی حمله روسیه به آلمان را رد کرد

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد: گزارش‌ روزنامه «بیلد» درباره طرح ادعایی روسیه برای حمله به آلمان جعلی است.

به گزارش اسپوتنیک، ‌مسکو تنها به گسترش مستمر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پاسخ داده و عزم روسیه برای محافظت از خود و متحدانش به صراحت در دکترین جدید سیاست خارجی این کشور که توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۳۱ مارس ۲۰۲۳ امضا شد، بیان شده است.

این در حالی است که روزنامه آلمانی بیلد به تازگی مدعی شد که به یک "سند محرمانه" تهیه شده توسط نیروهای مسلح آلمان (بوندس‌ور) دست یافته است که ادعا می کند روسیه در نظر دارد پس از ضد حملات موفق علیه اوکراین و عقب راندن ارتش این کشور، به جناح شرقی ناتو حمله کند.

این نشریه بدون ارائه جزئیات خاصی ادعا کرده بود محتمل‌ترین مکان برای این "درگیری" بخشی به طول حدود ۱۰۰ کیلومتر در نزدیکی شهر سووالکی در شمال شرقی لهستان است که بین بلاروس و منطقه کالینینگراد روسیه قرار دارد.

اسپوتنیک نوشت: این اولین بار نیست که نشریه بیلد از آمادگی روسیه برای "جنگ با ناتو" می نویسد. گزارش بیلد با توجه به این موضوع منتشر می‌شود که مدتهاست از جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه برای نظامی‌کردن فزاینده اروپا استفاده می شود. این در حالی است که اروپا به دلیل حمایت از اوکراین از نظر اقتصادی و نظامی خسته شده است.

گفتنی است پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، ایالات متحده و متحدانش در ناتو تدارک تسلیحات مرگبار به کی‌یف را افزایش دادند، نوسازی نظامی نیروهای اروپایی را تقویت و در عین حال حضور نظامی خود را در اروپای مرکزی و شرقی تثبیت کردند.

ناتو متعهد شده است که بتواند دستکم ۳۰۰ هزار سرباز را در اروپای مرکزی و شرقی مستقر و زیرساخت های نظامی گسترده‌ای در لهستان، کشورهای بالتیک، رومانی و سایر کشورهای این قاره ایجاد کند.

گفته می شود، نظامی‌سازی لهستان، یکی از راه‌های آمریکا و بریتانیا برای کنترل اروپا است و ورشو به عنوان رهبر "ناتوی اروپای شرقی" در نظر گرفته شده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها