بورل: راهکار نظامی در غزه اگر منجر به یک پروژه سیاسی نشود، کافی نخواهد بود

کد خبر: 1268999

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که راهکار نظامی در غزه اگر منجر به یک پروژه سیاسی نشود، کافی نخواهد بود.

بورل: راهکار نظامی در غزه اگر منجر به یک پروژه سیاسی نشود، کافی نخواهد بود

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که راهکار نظامی در غزه اگر منجر به یک پروژه سیاسی نشود، کافی نخواهد بود.

جوزپ بول، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای که روزنامه فرانسوی لوموند منتشر کرد، توضیح داد که اکنون ۳ اولویت وجود دارد: جلوگیری از گسترش درگیری به لبنان به هر قیمتی، آزادسازی اسیران صهیونیست و زمینه سازی برای حل بحران غزه.

بورل نوشت: «بیش از ۳ ماه پس از تراژدی ۷ اکتبر، من با نگرانی جدی بودن اوضاع از خاورمیانه بازگشتم، اما مصمم‌تر از همیشه هستم که صدای تعادل، عقل و واقع گرایی را بشنوم، زیرا اگر مشکلات پیچیده باشند، جنگ فقط برای کسانی که منافع سیاسی در تداوم آن دارند اجتناب ناپذیر خواهد بود.

بورل در مورد وضعیت غم انگیز بشردوستانه در نوار غزه گفت: در سطح انسانی، وضعیت وحشتناک است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد از جمعیت در داخل نوار غزه آواره شده‌اند و اولویت اصلی در حال حاضر جلوگیری از جابجایی اجباری جدید به خارج از نوار غزه است. این امر بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی و از نظر اخلاقی غیرقابل قبول است.

بورل همچنین گفت: «در نزدیکی شهر رفح در مرز مصر، بیش از ۲۵۰ هزار نفر در حال حاضر در شرایط غیرانسانی زندگی می‌کنند».

وی ادامه داد: باید با تسریع در ورود مواد غذایی و کامیون‌ها به نوار غزه از رنج آنها بکاهیم، ​​همانطور که می‌دانیم تعداد کافی کامیون‌ها اجازه ورود ندارند و به دلیل کنترل‌های دست و پاگیر، ورود آنها با مشکل مواجه است. همانطور که سناتور آمریکایی کریس ون هولن در میدان ملاحظه کرد و همچنین به دلیل شرایط امنیتی کاهش شدت درگیری و سپس تعلیق آن ضروری است.

بورل افزود: «اگر نمی‌خواهیم ساکنان برای بقا به طور کامل به کمک‌های بین‌المللی وابسته بمانند، باید به بازگشت تدریجی به اقتصاد نقدی نیز کمک کنیم.»

وی با اشاره به اینکه حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین تنها مانعی است که مانع عادی سازی کامل روابط بین کشورهای عربی و اسرائیل می‌شود، تاکید کرد: امکان واقعی تبدیل این فاجعه به فرصت وجود دارد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها