میدل ایست آی مدعی شد

عربستان واسطه تبادل پیام بین ایران و آمریکا

کد خبر: 1269777

یک وبگاه خبری روز شنبه مدعی شد که عربستان سعودی اینک رابط بین ایران و آمریکا در رد و بدل کردن پیام‌ها برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای است.

عربستان واسطه تبادل پیام بین ایران و آمریکا

وبگاه «میدل ایست آی» روز شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت که عربستان سعودی پس از خاتمه خصومت با ایران اینک نقش جدیدی را به عنوان واسطه بین ایران و آمریکا برعهده گرفته است.

این وبگاه ادامه داد، مقام‌های بلند پایه ریاض در انتقال پیام‌ها و کاهش تنش‌ها بر سر جنگ اسرائیل علیه غزه موثر عمل کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این روند در نوامبر آغاز شد، زمانی که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در نشست اضطراری سران کشورهای اسلامی  در ریاض درباره جنگ غزه شرکت کرد.

یک منبع مطلع دیگر گفت که عربستان سعودی به عنوان مجرای بین دو طرف در کنار عمان، قطر و سوئیس که حافظ منافع آمریکا در تهران است، عمل می‌کند

به گفته این منبع مطلع، ارتباطات ایران و آمریکا در درجه اول بر کاهش تنش‌ها و پرهیز از تشدید تنش در منطقه متمرکز بوده است.

این منبع گفت که تهران به آمریکا در مورد عواقب احتمالی هشدار داده است جنگ اسرائیل در غزه که تاکنون ۲۴۰۰۰ کشته برجای گذاشته به سطح غیرقابل کنترلی نرسد.

اخیرا، «حسین اکبری» سفیر ایران در سوریه گفت که ایران پیامی از یکی از کشورهای خلیج فارس دریافت کرده است.

میدل ایست آی از عدم اظهار نظر وزارت امور خارجه آمریکا و وزارت خارجه عربستان سعودی در این زمینه خبر داد.

یک دیپلمات سابق ایرانی نیز به این وبگاه گفت:«این ارتباط مستمر بین واشنگتن و تهران نشان دهنده تمایل هر دو طرف برای کاهش تنش‌ها و اجتناب از یک جنگ منطقه‌ای بزرگتر است.»/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها