واکنش روسیه به حمایت آلمان از رژیم اسرائیل

کد خبر: 1269992

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد حمایت آلمان از رژیم اسرائیل در پرونده نسل کشی مردم غزه جای تعجب ندارد.

 واکنش روسیه به حمایت آلمان از رژیم اسرائیل

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد حمایت آلمان از رژیم اسرائیل در پرونده نسل کشی مردم غزه جای تعجب ندارد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد مسکو از اینکه آلمان از رژیم اسرائیل در پرونده نسل کشی مردم غزه در دادگاه بین المللی لاهه حمایت کرد، متعجب نشده و حمایت بی قید و شرط از اسرائیل در نظم بین المللی مبتنی بر قوانین واشنگتن ضروری است.

این در حالی است که برلین اتهام نسل کشی اسرائیل در دادگاه لاهه را رد کرد. در تاریخ 5 ژانویه، سخنگوی دفتر خارجه فدرال آلمان اظهار کرد اقدامات تهاجمی اسرائیل علیه جنگجویان مسلح حماس، اقداماتی با هدف نابودی یک گروه قومی نیست.

در همین حال، جمعه گذشته آلمان اعلام کرد که از طرف اسرائیل به عنوان طرف سوم در این پرونده دخالت می کند. این کشور خطاب به دادگاه بین المللی کیفری لاهه گفت: آلمان با تفسیر کنوانسیون نسل کشی و چگونگی کاربرد آن در مورد پرونده اسرائیل مخالف است.

زاخارووا افزود: این اقدام تعجب آور نیست. این برخلاف دورنمای حمایت بی قید و شرطی است که برلین همواره از اسرائیل صرف نظر از پیامدهای آن انجام داده است.    

در اواخر دسامبر سال گذشته دیوان بین‌المللی کیفری «لاهه» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: آفریقای جنوبی شکایتی علیه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به این دیوان ارائه داده که در آن آمده است اسرائیل تعهدات خود را در خصوص کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت «نسل کشی» در قبال فلسطینیان در نوار غزه را نقض کرده‌است.

بر اساس این بیانیه، در متن شکایت آفریقای جنوبی آمده‌است عملکرد اسرائیل در ارتباط با ساکنان غزه چه از طریق ارگان‌های دولتی، ماموران دولتی و چه از طریق نهادها دیگر و اشخاصی که طبق دستور عملی می‌کنند، ناقض وظایفی است که تل آویو طبق منشور سازمان ملل به عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آفریقای جنوبی در شکایت خود، رژیم صهیونیستی را به اقدامات مربوط به نسل کشی در نوار غزه و تداوم آن متهم کرده و از دیوان لاهه خواسته است، تدابیر موقتی را با هدف محافظت در برابر آسیب‌های شدید و غیر قابل جبران به حقوق فلسطینیان طبق کنوانسیون نسل کشی اتخاذ کند.

به دنبال شکایت آفریقای جنوبی، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به شدت به این کشور آفریقایی حمله کرد و شکایت از تل آویو را «توطئه خونی» نامید و آن را رد کرد اما «عمر عوض الله» دستیار وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با استقبال از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی آن را اولین اقدام عملی علیه تل آویو خواند و گفت: اهمیت این اقدام در آن است که گامی در راستای پاسخگویی اسرائیل در مهم ترین دادگاه کیفری جهان است و این یک اقدام تبلیغاتی نیست بلکه یک گامی عملی است.  

رهبران احزاب سیاسی و اتحادیه‌های صنفی موریتانی با تجمع در برابر سفارت آفریقای جنوبی در نواکشوط از شکایت این کشور علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی کیفری «لاهه» حمایت کردند.   

علاوه بر این، مکزیک و شیلی نیز همانند آفریقای جنوبی قصد دارند در دیوان کیفری بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی بخاطر جنایات علیه مردم فلسطین پرونده سازی کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد  این خط مشی مقامات آلمان جایگاهی مهم در بین تعصبات ناگفته ی نظم مبتنی بر قوانین واشنگتن دارد.

زاخارووا مدعی شد برلین در تلاش برای نشان دادن خود به عنوان کارشناس در موضوعات مربوط به نابودی دسته جمعی یک گروه قومی است. ما باید در قبال جنایاتی که آلمان علیه بشریت و علیه مردم کشورهای دیگر در دوران جنگ جهانی دوم انجام داد، چه بکنیم؟

در جریان حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از25 هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند که بیشتر آنان زنان، کودکان و افراد سالخورده هستند و این در حالی است که بیشتر زیر ساخت‌های این منطقه ویران شده و ساکنان نوار غزه با فاجعه انسانی روبرو هستند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها