واکنش روسیه به مقیاس رزمایش ناتو

کد خبر: 1270023

الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مقیاس رزمایش ناتو نشان‌دهنده بازگشت به الگوهای جنگ سرد است.

واکنش روسیه به مقیاس رزمایش ناتو

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه به اخبار منتشره پیرامون رزمایش آتی ناتو واکنش نشان داد.

الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: مقیاس رزمایش آتی ناتو نشانگر بازگشت به الگوهای جنگ سرد است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: مقیاس رزمایش «استیدفست دیفندر-۲۰۲۴» ناتو نشان دهنده بازگشت نهایی و غیرقابل برگشت این سازمان به طرح های جنگ سرد است.

این در حالیست که «کریستوفر کاولی» فرمانده ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پنج‌شنبه پیش اعلام کرده بود که نزدیک به ۹۰ هزار نیروی نظامی در بزرگ ترین رزمایش این سازمان در دهه‌ های اخیر با عنوان «مدافع ثابت‌ قدم ۲۰۲۴» شرکت خواهند کرد.

این رزمایش از هفته جاری آغاز می‌ شود و تا ماه «می» (بیش از ۳ ماه) ادامه خواهد داشت.

این ژنرال آمریکایی پنج‌شنبه و پس از نشست ۲ روزه روسای دفاع ملی به خبرنگاران در بروکسل گفته بود: ناتو توانایی خود را برای تقویت منطقه یورو- آتلانتیک با حرکت نیروهای فراآتلانتیکی از آمریکای شمالی نشان خواهد داد.

وب‌سایت «بارونز» نیز به نقل از کریستوفر کاولی نوشت: این رزمایش چند ماهه به منظور آزمایش توانایی ناتو برای درگیری با دشمنانی مانند روسیه است. در این رزمایش یگان‌های نظامی ۳۱ عضو ناتو و همچنین نیروی نظامی سوئد هم حضور دارند که خواستار پیوستن به ناتو است.

به نوشته بارنز این رزمایش متشکل از مجموعه‌ای از رزمایش‌های انفرادی کوچک‌تر، از آمریکای شمالی تا جناح شرقی ناتو، نزدیک به مرز روسیه خواهد بود و در آن ۵۰ کشتی نیروی دریایی، ۸۰ هواپیما و بیش از ۱۱۰۰ خودروی جنگی شرکت خواهند کرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها