نتانیاهو شروط حماس برای تبادل اسرا را رد کرد

کد خبر: 1270035

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها فشارهای شدید داخلی و خارجی را برای توقف جنایات در غزه تحمل می‌کند، شروط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را برای تبادل اسرا رد کرد.

نتانیاهو شروط حماس برای تبادل اسرا را رد کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها فشارهای شدید داخلی و خارجی را برای توقف جنایات در غزه تحمل می‌کند، شروط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را برای تبادل اسرا رد کرد.

به گزارش شبکه المیادین، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در این باره گفت: به طور کلی شروط حماس را رد می‌کنم؛ چرا که اگر با این شروط موافقت کنیم خون نظامیان ما هدر خواهد رفت.

نتانیاهو بار دیگر با تکرار توهم نابودی جنبش حماس مدعی شد: غزه باید خلع سلاح شود و تحت سلطه امنیتی کامل اسرائیل قرار بگیرد.

وی درباره کرانه باختری نیز اظهار داشت: درباره کنترل کامل امنیتی اسرائیل بر کل قلمرو غرب رود اردن سازش نمی‌کنم.

نتانیاهو در راستای کاهش فشارهای داخلی بر خود ادامه داد: این اصرار من است که سال‌ها از ایجاد یک کشور فلسطینی که می‌توانست یک تهدید وجودی برای «اسرائیل» باشد، جلوگیری کرد.

عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهرماه، سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

حماس که در جریان این عملیات ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفته است، خواستار توقف جنگ و مبادله این اسرا با زنان و برخی از زندانیان فلسطینی در اختیار رژیم صهیونیستی است./ایرنا

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: عملیات زمینی در خان‌یونس را گسترش می‌دهیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت این رژیم دامنه عملیات نظامی در خان‌یونس در نوار غزه را گسترش خواهد داد.

به نقل از رسانه های فلسطینی، «یواو گالانت» در این باره اظهار داشت: به زودی عملیات در خان یونس به مناطق دیگر گسترش خواهد یافت و تا زمان دستیابی ما به اهداف‌مان یعنی شکست دادن حماس و آزاد کردن اسرای اسرائیلی، دود آسمان غزه را خواهد پوشاند.

ساعاتی پیش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرده بود شروط اعلامی از سوی حماس را رد می کند.

دفتر نتانیاهو با انتشار بیانیه ای، ضمن اشاره به ادامه جنگ در غزه و پیشنهاد حماس برای دستیابی به توافقی برای آزادی اسرا اعلام کرد: ما به آزاد کردن همه اسرا پایبند هستیم و این یکی از اهداف جنگ است. همچنین فشار نظامی برای تحقق این هدف ضروری است و ما به طور مداوم برای این هدف تلاش می کنیم.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین افزود: ما شروط مطرح شده از سوی جنبش حماس برای تسلیم اسرائیل در مقابل آزاد شدن اسرای اسرائیلی را رد می کنیم. حماس خواستار توقف جنگ و خروج نیروهای ما از غزه و رها کردن این گروه به حال خودش است.

دفتر نتانیاهو تأکید کرد: در صورتی که با این پیشنهاد موافقت کنیم، خون نظامیان ما، به هدر خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها