حمله موشکی یمن به کشتی باری نظامی آمریکا در خلیج عدن

کد خبر: 1270254

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب از عملیات موفقیت‌آمیز رزمندگان یمنی علیه یک کشتی باری نظامی آمریکایی در خلیج عدن خبر داد.

حمله موشکی یمن به کشتی باری نظامی آمریکا در خلیج عدن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب از عملیات موفقیت‌آمیز رزمندگان یمنی علیه یک کشتی باری نظامی آمریکایی در خلیج عدن خبر داد.

به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح این عملیات گفت نیروی دریایی یمن یک عملیات نظامی را با موشک‌های دریایی مناسب علیه کشتی باری نظامی آمریکایی به نام « OCEAN JAZZ» در خلیج عدن انجام داد.

وی گفت: پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس ناگزیر در راه است و هر حمله جدیدی بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

یحیی سریع افزود: ممانعت از حرکت کشتی‌ها مرتبط با اسرائیل یا کشتی‌های اسرائیلی به سمت بنادر فلسطین اشغالی را تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه ادامه می‌دهیم.

وی افزود: ما به اتخاذ همه اقدامات دفاعی و تهاجمی در چارچوب حق دفاع از یمن و ادامه حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین خاطرنشان کرد: ما با هدف قرار دادن تمامی منابع تهدید در دریاهای سرخ و عرب به هرگونه حمله آمریکا یا انگلیس به کشورمان پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دیماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند./ایرنا

اعلام آمادگی یمن برای تأمین امنیت عبور و مرور دریایی در دریای سرخ

یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت این کشور آماده همکاری با کشورهای ذینفع جهت تأمین امنیت عبور و مرور دریایی در دریای سرخ است.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، عبدالملک العجری عضو ارشد جنبش انصارالله یمن گفت: دولت صنعا و نیروی دریایی یمن برای همکاری با همه کشورهای ذینفع برای تأمین امنیت عبور و مرور کشتی ها و نقش بر آب کردن تلاش های آمریکا برای کشاندن رویارویی ها به دریای سرخ، آماده است.

العجری افزود: با وجود ارعاب و فشارهای آمریکا برای تغییر مسیرشان از دریای سرخ، امروز دهها کشتی در امنیت از دریای سرخ عبور کرده‌اند.

روز یکشنبه نیز محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن در صفحه رسمی خود در تلگرام تاکید کرد: در حمایت از ملت فلسطین و با هدف وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به پایان تجاوز و حملاتش به غزه، کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که عازم فلسطین اشغالی می شوند، هدف قرار می‌دهیم.

محمد عبدالسلام افزود: آمریکا نیز باید از فرار از مسؤولیت در قبال توقف حمله به غزه دست بردارد.

سخنگوی انصار الله تاکید کرد: بار دیگر تاکید می‌کنیم که یمن به اصل دفاع از خود پایبند است و هرگز اجازه نقض حاکمیت کشورمان را نمی‌دهیم و هرگز در برابر هرگونه تعدی به یمن دست بسته نخواهیم بود.

وی گفت: در برابر تلاش‌های آشکار آمریکا برای انحراف افکار عمومی درخصوص حوادث جاری در دریای سرخ و اقدام واشنگتن برای بحران آفرینی و تحمیل پیامدهای آن به یمن، بار دیگر تاکید می‌کنیم که کشتی‌های مورد هدف ما، کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی خواهد بود.

عبدالسلام در پایان افزود: حمله به این کشتی‌ها در راستای پشتیبانی از ملت فلسطین و برای فشار به اسرائیل برای توقف حملات متجاوزانه و فاشیستی به نوار غزه صورت می‌گیرد.

با آغاز تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۱۵ مهرماه و هدف قرار دادن بی وقفه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی این منطقه، ارتش و انصارالله یمن اعلام کردند که در حمایت از ملت فلسطین، کشتی‌های رژیم صهیونسیتی و کشتی های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند، هدف قرار می‌دهد، اما کشتیرانی برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت برخوردار هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها