واکنش تندروها به انتشار اخبار آتش‌بس در غزه

کد خبر: 1270696

وزیران تندروی رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل فوری نشست کابینه امنیتی برای توضیح درباره اخبار آتش‌بس در غزه شدند.

واکنش تندروها به انتشار اخبار آتش‌بس در غزه

وزیران تندروی رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل فوری نشست کابینه امنیتی برای توضیح درباره اخبار آتش‌بس در غزه شدند.

به نقل از خبرگزاری سما، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در نامه ای به نخست‌وزیر، ‌خواستار تشکیل نشست فوری کابینه امنیتی برای توضیح درباره انتشار اخباری مبنی بر قریب الوقوع بودن توافق آتش بس شد.

وی در این نامه با رد هرگونه توافق آتش بس طولانی مدت، گفت که هرگونه توقف طولانی مدت جنگ علیه غزه در این شرایط حساس، جان نظامیان صهیونیست را به خطر انداخته و پیشرفت های میدانی به دست آمده در طول این مدت در جبهه های مختلف را به باد خواهد داد.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز طی پیامی در ایکس(توئیتر سابق) با پیش‌نویس منتشر شده از سوی رسانه‌ها درباره آتش بس بین مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر مخالفت کرده و آن را یک «توافق وحشتناک» نامید.

این در حالی است که رئیس اسبق سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) بر لزوم عقب‌نشینی این رژیم از مواضع خود در مذاکرات آتش‌بس تاکید کرد.

«یوسی کوهن» در گفت‌وگو با رادیو محلی «کول براما» وابسته به صهیونیست های حریدی اعلام کرد که یک توافق آتش بس یک یا دو ماهه، به شرط بازگشت اسرا عاقلانه است.

وی در عین حال، برقراری آتش بس را به معنای توقف کامل خصومت ها ندانست و بر تداوم عملیات علیه مقاومت فلسطین، بعد از اتمام زمان آتش بس تاکید کرد.

این مقام صهیونیست، آزادی اسرای رژیم صهیونیستی را اولویت دانست و گفت: همیشه فرصت برای حمله به غزه وجود دارد و هر وقت بخواهیم می توانیم دوباره حمله کنیم.

باوجود گذشت حدود چهار ماه از حمله به غزه، رژیم صهیونیستی به اهداف اعلامی خود برای نابودی حماس و آزادی اسرا دست نیافته است.

تشدید اختلافات بین سران رژیم صهیونیستی و اوج گرفتن تظاهرات سراسری علیه کابینه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی، فشارها بر راست‌گراهای حاکم، برای تسلیم شدن در مقابل مقاومت فلسطین را افزایش داده است.

در همین حال انتقادات از کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به خاطر شکست در آزادی اسرای صهیونیست افزایش یافته و این روزها، سرزمین های اشغالی صحنه تظاهرات علیه کابینه است.

انتقاد به اهداف متناقض رژیم اسراییل در جنگ علیه غزه به سیاستمداران صهیونیست هم رسید، به طوری که وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی از نخست‌وزیر این رژیم به خاطر تداوم جنگ علیه غزه انتقاد کرد و خواستار برگزاری انتخابات و عزل کابینه فعلی برای خروج از بحران غزه شد.

«موشه یعلون» از تاکید کابینه رژیم اسراییل بر تداوم جنگ و رهاکردن مذاکرات آتش بس و در اولویت قرار ندادن آزادی اسرای صهیونیست انتقاد کرد.

وی، حضور صهیونیست های افراطی مثل بن گویر و اسموتریچ در کابینه را عامل شکست مذاکرات آتش بس ارزیابی کرد.

امروز همچنین شماری از زنان صهیونیست برای اعمال فشار بر سران رژیم اسراییل برای بستن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین، خیابان نزدیک ساختمان کابینه این رژیم را بستند.

آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی برای اعمال فشار بر سران این رژیم به منظور بستن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین، عبور و مرور خودروها در نزدیکی ساختمان دادگاه عالی و ساختمان کابینه رژیم اسراییل در شهر اشغالی قدس را مختل کردند.

وزیر جنجالی نتانیاهو بار دیگر خواهان زدن غزه با بمب اتم شد

 وزیر به اصطلاح «میراث فرهنگی» رژیم صهیونیستی که پیشتر با درخواست استفاده از بمب اتم در غزه جنجالی شده بود، بار دیگر این درخواست را تکرار کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این باره نوشت: «عمیحای الیاهو» حین بازدید از «الخلیل» در جنوب کرانه باختری بار دیگر درخواست استفاده از بمب اتم در حمله به نوار غزه را تکرار کرد.

الیاهو اواسط آبان نیز گفته بود که یکی از گزینه‌ها که باید بررسی شود، انداختن بمب اتم روی غزه است.

درپی درخواست وزیر به اصطلاح میراث رژیم صهیونیستی برای زدن نوار غزه با بمب اتم، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا از بار مسئولیت گفته‌های وزیرش شانه خالی کند.

نتانیاهو در آن زمان اظهار داشت: گفته‌های عمیحای الیاهو در مورد ریختن بمب اتمی روی غزه جدا از واقعیت است.

این اظهارات وزیر جنجالی و تندرو کابینه نتانیاهو، واکنش‌ها و محکومیت‌های گسترده بین المللی و منطقه‌ای را به همراه داشت و حتی آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری از آن به عنوان شاهدی بر تصمیم قبلی مقامات رژیم اشغالگر برای نابودی غزه استفاده کرد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها