نتانیاهو اتهامات دیوان بین‌المللی دادگستری را دروغ خواند

کد خبر: 1271239

نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه گفت که اتهامات مطرح شده علیه این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری دروغ است.

نتانیاهو اتهامات دیوان بین‌المللی دادگستری را دروغ خواند

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه در سخنانی گفت که این رژیم هرگز فاجعه‌ای که روز هفت اکتبر برایش روی داده را فراموش نخواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش بار دیگر تاکید کرد که این رژیم به جنگ تا پیروزی و بازگرداندن اُسرا در غزه ادامه خواهد داد.

نتانیاهو گفت: «ما هرگز کاری که حماس انجام داد را نخواهیم بخشید و هیچ جایگزینی برای پیروزی قاطع وجود نداشته و پیروز خواهیم شد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «درس اصلی که یاد گرفتیم، تکیه به توانایی ذاتی خود بوده و هیچ کسی از ما حمایت نخواهد کرد».

وی ادامه داد: «اسرائیل حق اساسی دفاع از خود را داشته و هیچ کسی نمی‌تواند این حق را از ما بگیرد و جنگ ما در غزه مشروع است».

نتانیاهو گفت: «برخی هستند که در توانایی‌های ما تردید دارند اما اندک هستند و ما هیچ گزینه دیگری جز دستیابی به پیروزی نداریم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «مصلحت نظامی در اجازه ورود حداقل مقدار کمک‌ها به غزه وجود دارد».

وی به رای اخیر دادگاه جنایی بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: «اتهاماتی که علیه ما در دادگاه عدل بین‌المللی مطرح شده دروغ است».

قضات لاهه بعدازظهر روز گذشته جمعه در بیانیه‌ای اعلام کردند که «دادگاه امروز رای خود را در مورد امکان اعمال تدابیر فوری علیه اسرائیل در پی اتهامات آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی در جنگ علیه غزه صادر خواهد کرد».

این دادگاه در پایان جلسه خود به اسرائیل دستور داد تا «تمامی ظرفیت‌هایش» را برای جلوگیری از خونریزی بیشتر در غزه، در راستای اجرای تعهدات کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی به کار گیرد؛ دادگاه در حکم صادره خود خواستار آزادی فوری همه اسرا شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها