بلینکن بار دیگر به غرب آسیا سفر می‌کند/ دور جدید مذاکرات آتش بس

کد خبر: 1272184

این مقام آمریکایی که از ذکر نامش خودداری کرده است بدون اشاره به جدول زمانبندی سفر وی و کشورهایی که مقصد سفر خواهند بود، مدعی شد که بلینکن «طی روزهای آتی» به خاورمیانه سفر باز خواهد گشت.

بلینکن بار دیگر به غرب آسیا سفر می‌کند/ دور جدید مذاکرات آتش بس

 آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور طی روزهای آینده بار دیگر به خاورمیانه باز می‌گردد تا از نزدیک روند مذاکرات آتش بس جدید و توقف جنگ در غزه را پیگیری کند.

در شرایطی که دور جدید مذاکرات آتش بس با میانجیگری قطر و برخی کشورهای عربی میان حماس و اسرائیل در جریان است، یک مقام مسئول در کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا «طی روزهای آینده» بار دیگر به منطقه غرب آسیا سفر می‌کند.

خبرگزاری سما فلسطین روز چهارشنبه گزارش داد: این مقام آمریکایی که از ذکر نامش خودداری کرده است بدون اشاره به جدول زمانبندی سفر وی و کشورهایی که مقصد سفر خواهند بود، مدعی شد که بلینکن «طی روزهای آتی» به خاورمیانه سفر باز خواهد گشت.

به گزارش منابع خبری، این پنجمین سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا به منطقه غرب آسیا از ابتدای آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۷ اکتبر تا اکنون با نزدیک به ۱۰۰ هزار کشته و زخمی و مفقود که اکثر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «سما»، خبر سفر قریب الوقوع بلینکن به غرب آسیا در شرایطی منتشر می‌شود که منابع نزدیک به جنبش حماس، مصر و قطر اعلام کردند که مقامات جنبش حماس در حال بررسی پیشنهاد جدید رسمی دیگر آتش بس از سوی مقامات رژیم صهیونیستی هستند.

مفاد پیشنهاد آتش بس جدید حاکیست که پیشنهاد جدید طی سه مرحله برای توقف جنگ در نوار غزه برای چند هفته عملیاتی خواهد شد.

در همین ارتباط، پیش از این، بلینکن روز دوشنبه هفته جاری با استقبال از طرح آتش بس جدید گفته بود که «کار بسیار مهم و ثمربخشی انجام شده است.»

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها