پنتاگون: به‌دنبال جنگ یا درگیری گسترده‌تر با ایران نیستیم

کد خبر: 1272658

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد به‌دنبال جنگ یا درگیری گسترده‌تر با ایران نیست، اما به انجام هر کار لازم برای پاسخگویی عاملان حمله به نیروهای آمریکایی ادامه خواهد داد.

پنتاگون: به‌دنبال جنگ یا درگیری گسترده‌تر با ایران نیستیم

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد به‌دنبال جنگ یا درگیری گسترده‌تر با ایران نیست، اما به انجام هر کار لازم برای پاسخگویی عاملان حمله به نیروهای آمریکایی ادامه خواهد داد.

 پنتاگون شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد «ما به دنبال جنگ یا درگیری گسترده تر با ایران نیستیم، اما به انجام هر کاری که لازم است برای پاسخگویی کسانی که به نیروهای ما حمله می کنند ادامه خواهیم داد».

وزارت دفاع آمریکا افزود: «ما شبانه روز در تلاش هستیم تا مسئولین حمله اردن را پاسخگو بدانیم».

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما مطمئن هستیم که توانستیم اکثر اهداف خود را بزنیم و به موفقیت مورد نظر دست یافتیم».

در پی کشته‌شدن سه نظامی آمریکایی در حمله پهپادی روز هشتم بهمن ماه به پایگاه آمریکا در اردن، دیشب آمریکا در اقدامی متجاوزانه، چندین نقطه در مرز عراق و سوریه را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

ارتش آمریکا مدعی شده در این حملات ۸۵ هدف از جمله پست‌های فرماندهی و اطلاعات، انبارهای مهمات، هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات لجستیکی گروه‌های مقاومت هدف قرار گرفته‌اند./ایسنا

پنتاگون مدعی دستیابی به موفقیت در حمله به اهدافی در عراق و سوریه شد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پس از حمله ارتش آمریکا به اهدافی در عراق و سوریه در پی کشته شدن سه سرباز آمریکایی و مجروح شدن دهها نفر دیگر در پایگاه این کشور در اردن مدعی دستیابی به موفقیت در حملاتش شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش های رسانه ای، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز شنبه به وقت محلی افزود: ما شبانه روز در تلاش هستیم تا مسئولین حمله نیروهایمان در اردن را پاسخگو کنیم

وزارت دفاع آمریکا افزود: ما به دنبال جنگ گسترده‌تر و یا درگیری با ایران نیستیم، اما به انجام همه اقدامات لازم برای پاسخگو کردن کسانی که به نیروهای ما حمله می‌کنند، ادامه خواهیم داد.

پنتاگون مدعی شد: ما اطمینان داریم که اکثر اهداف خود را مورد اصابت قرار داده ایم و به موفقیت مورد نظر خود دست یافتیم.

 فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ مصادف با دوم فوریه ۲۰۲۴  با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ (EST) دوم فوریه ۲۰۲۴، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

 هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و دهها نفر زخمی شدند .

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: امروز به دستور من، نیروهای نظامی آمریکا به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به آن برای حمله به نیروهای آمریکایی از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند.پاسخ ما از امروز آغاز می‌شود و در طول مدت زمانی ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور آمریکا در توجیه این حملات مدعی شد: آمریکا به دنبال جنگ در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر جهان نیست. همه کسانی که به دنبال آسیب رساندن به ما هستند، بدانند «اگر به یک آمریکایی آسیب برسانید، ما پاسخ خواهیم داد.»

 لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پس از حمله روز یکشنبه گذشته به نیروهای آمریکایی و ائتلاف در شمال شرقی اردن که منجر به کشته شدن سه نظامی آمریکایی شد، نیروهای ارتش آمریکا امروز (عصر جمعه به وقت محلی) به دستور رئیس جمهور بایدن به هفت پایگاه و تاسیسات که شامل بیش از ۸۵ هدف در عراق و سوریه بود، حمله کردند.

آستین گفت که پاسخ آمریکا به حمله پهپادی به پایگاهش در اردن ، در زمان و مکان انتخابی واشنگتن خواهد بود و ادعا کرد: ما به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هر جای دیگر نیستیم، اما رئیس جمهور و من حملات به نیروهای آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد. ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده آمریکا، نیروهای خود و منافع خود انجام خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها