دیدار غیرعلنی و مفصل میان نتانیاهو و بلینکن

کد خبر: 1273553

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر خود به سرزمین‌های اشغالی با نخست وزیر این رژیم صهیونیستی به صورت غیرعلنی در قدس اشغالی دیدار کرد.

دیدار غیرعلنی و مفصل میان نتانیاهو و بلینکن

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر خود به سرزمین‌های اشغالی با نخست وزیر این رژیم صهیونیستی به صورت غیرعلنی در قدس اشغالی دیدار کرد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد وی امروز چهارشنبه دیداری دوجانبه و مفصل با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در دفتر خود در قدس اشغالی برگزار کرد.

آکسیوس گزارش کرد بلینکن در این دیدار غیرعلنی «بر حمایت واشنگتن از حق رژیم صهیونیستی در تضمین عدم تکرار حمله هفتم اکتبر» تاکید کرد.

وی تلاش‌های اخیر برای تضمین آزادی همه اسرا و افزایش کمک‌های انسانی به نوار غزه را با نتانیاهو بررسی کرد و اتخاذ همه اقدامات ممکن «برای حفاظت از غیرنظامیان غزه» را مهم دانست.

وزیر خارجه آمریکا در حالی اظهارات مذکور را ایراد کرد که کشورش حامی اصلی رژیم صهیونیستی در حمله به غزه است.

وی در این دیدار با اشاره به حملات شهرک نشینان در کرانه باختری علیه ملت فلسطین، بر لزوم کاهش تنش در کرانه باختری و ممانعت از گسترس جنگ غزه تاکید کرد.

بلینکن گفت کشورش از تشکیل کشور فلسطین به عنوان بهترین وسیله برای تضمین صلح دائمی حمایت می‌کند.

وی همچنین نگرانی آمریکا را درباره عملیات زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی در رفح ابراز کرد.

در این دیدار «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، «رون درمر» وزیر امور استراتژیک، «تساحی هنگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم‌ صهیونیستی، رئیس سرویس موساد و برخی مقامات دیگر صهیونیستی نیز حضور داشتند.

وزیر خارجه آمریکا پس از این دیدار، ابراز امیدواری کرد توافقی درباره تبادل اسرا حاصل شود.

وی گفت باید برای انتقال کمک‌ها به مردم غزه و اتخاذ اقدامات بیشتر که محور دیدارهایش در این سفر است، تلاش شود.

سرزمین‌های اشغالی چهارمین مقصد بلینکن در این سفر منطقه‌ای است‌ او تاکنون به عربستان سعودی، قطر و مصر رفته است و مقصد بعدی کرانه باختری است.

وزیر خارجه آمریکا فردا پنجشنبه تور منطقه‌ای خود را به پایان می‌رساند.

رایزنی بلینکن و سران رژیم صهیونیستی با محوریت غزه و آتش‌بس احتمالی

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تور منطقه‌ای خود در قدس اشغالی با مقامات ارشد نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی دیدار و درباره جنگ غزه و توافق آتش‌بس احتمالی رایزنی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اسکای نیوز عربی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر عصر امروز (چهارشنبه) در دفتر خود در شهر قدس اشغالی میزبان «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بود.

منابع صهیونیستی در این باره اعلام کردند که این دیدار پشت درهای بسته برگزار شد و چند ساعت به طول انجامید.

بلینکن همچنین دیدار جداگانه‌ای را با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی داشت.

وبسایت صهیونیستی «واللا» در این باره مدعی شد: بلینکن در دیدار با نتانیاهو و گالانت نگرانی عمیق خود را درباره عملیات احتمالی ارتش اسرائیل در رفح ابراز کرد.

بلینکن پس از این دیدار گفت که کشورش پاسخ حماس درباره تبادل اسرا و آتش‌بس را دریافت کرده و جزییات آن را بررسی خواهد کرد.

️او ابراز امیدواری کرد روند آزادی اسرا که چند ماه پیش متوقف شد، تکمیل شود.

بلینکن در ادامه دیدارهای خود با مقامات رژیم اشغالگر با «اسحاق هرتزوگ» رییس این رژیم نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

هرتزوگ در جریان این دیدار با چشم پوشی از جنایات روزانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه گفت: ما هرگونه نقض علیه غیرنظامیان در هر جنگ و نزاعی را محکوم می‌کنیم.

وی همچنین نسبت به پیشرفت در مذاکرات برای عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان با میانجی‌گری آمریکا ابراز امیدواری کرد.

بلینکن نیز در این دیدار با چشم پوشی از این موضوع که خود واشنگتن عامل برهم خوردن ثبات و امنیت در منطقه است، گفت: تمامی طرف‌ها در حال تلاش هستند و ما امیدواریم که صلح و ثبات در منطقه برقرار شود.

این دیدارها در حالی انجام شد که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از مخالفت نتانیاهو با دیدار خصوصی و جداگانه بلینکن با «هرتزی هالوی» رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

برپایه این گزارش، بلینکن از کابینه رژیم خواست با دیدارش با رییس ستاد کل ارتش این رژیم بدون حضور اعضای کابینه جنگ موافقت کند اما دفتر نخست‌وزیر رژیم نپذیرفت.

در همین راستا، منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کردند که قرار است نتانیاهو ساعت ۱۹:۳۰ به وقت قدس اشغالی (۲۱ به وقت تهران) کنفرانس مطبوعاتی را درباره پاسخ به اصلاحیه جنبش حماس در توافق پیشنهادی نشست پاریس برگزار کند.

همچنین قرار است بلینکن نیز ساعت ۲۰ به وقت قدس اشغالی (۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اولین مقصد در دوره جدید سفر منطقه‌ای خود به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) برای رایزنی درباره جنگ غزه، دوشنبه وارد عربستان سعودی شده بود و سپس به مصر و قطر رفت.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران رسانه‌های غربی گفت که مشخص نیست آیا بلینکن و تیم او در سفر به خاورمیانه پیشرفتی به دست می‌آورند یا خیر؟

این پنجمین سفر بلینکن به منطقه از زمان آغاز جنگ‌ میان رژیم صهیونیستی و حماس، در بحبوحه حملات آمریکا به خاک سوریه، عراق و یمن در پاسخ به حمله پهپادی در اواخر ژانویه در اردن است که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ده‌ها تن شد.

واشنگتن در این بحبوبه تلاش می‌کند تا مذاکرات در مورد توافق عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو را پیش ببرد و همچنین در حال رایزنی برای نحوه حکومت در غزه پس از جنگ است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها