مراسم تحلیف رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان؛ آخر هفته

کد خبر: 1274462

منابع آگاه اعلام کردند که مراسم تحلیف رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان آخر این هفته برگزاری می‌شود.

مراسم تحلیف رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان؛ آخر هفته

منابع آگاه در دولت جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کردند که مراسم تحلیف «الهام علی‌اف» آخر این هفته برگزار می‌شود.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان چهارشنبه گذشته اعلام کردند که الهام علی‌اف با کسب ۹۳.۹ درصد آرا در انتخابات ریاست‌جمهوری آذربایجان پیروز شد. شرکت آمریکایی «Oracle Advisory Group» روز چهارشنبه با اجرای یک نظرسنجی از رأی دهندگان هنگام انداختن آرای انتخاباتی خود به صندوق‌های رأی اعلام کرد که رییس جمهور کنونی آذربایجان در انتخاباتی که ۷ نامزد در آن رقابت کردند، ۹۳.۹ درصد آرا را از شهروندان این کشور کسب کرد.

بر اساس نتایج خروجی، ۹۳.۹ درصد از رأی دهندگان به الهام علی اف رأی داده‌اند. به گزارش خبرگزاری «آناتولی» نزدیکترین رقیب علی اف، نامزد مستقل «زاهد عروج» نامزد مستقل تنها ۱.۸ درصد را کسب کرد.

زاهد اُروج، نامزد مستقل ۱.۸ درصد آرا را از آن خود کرد و پس از آن، دیگر رقبای سیاسی از جمله، رازی نوراللهیف، نامزد ریاست جمهوری حزب جبهه ملی ۰.۹ درصد آرای انتخاباتی را کسب کرد و به ترتیب، فاضل مصطفی، نامزد ریاست جمهوری حزب تأسیس بزرگ ۱.۵ درصد آرا و الشاد موسایف، نامزد ریاست جمهوری حزب آذربایجان بزرگ ۰.۴ درصد آرا و قدرت حسنقلی اف، نامزد ریاست جمهوری حزب جبهه مردمی ۱.۲ درصد و در انتهای این رقابت سیاسی، فواد علی اف، کاندیدای مستقل، ۰.۳ درصد آرا را به دست آوردند.

حدود ۶.۵ میلیون نفر از جمله افراد خارج از کشور در انتخابات واجد شرایط رأی دادن بودند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها