حمدان: نتانیاهو بر ادامه نسل‌کشی اصرار دارد

کد خبر: 1274470

اسامه حمدان از رهبران حماس:نتانیاهو جنایتکار جنگی همچنان بر ادامه نسل‌کشی ملت فلسطین در غزه اصرار دارد.

حمدان: نتانیاهو بر ادامه نسل‌کشی اصرار دارد

عضو ارشد حماس در نشست خبری درباره عملیات زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی در رفح غزه تاکید کرد هرگونه حمله به این شهر تمدید جنگ نسل کشی محسوب می‌شود و به منزله گسترش تلاش‌ها برای آوارگی اجباری است.

«اسامه حمدان» عضو ارشد حماس در این کنفرانس خبری درباره تحولات نبرد «طوفان الاقصی» و حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت با هر طرحی درباره آتش بس و تبادل اسرا با مسوولیت تمام تعامل می‌شود.

وی افزود «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مصمم است به هولوکاستی که از طریق جنگ کشتار جمعی در نوار غزه راه انداخته است و عمدتا غیرنظامیان را هدف قرار داده و زیرساخت‌ ها را تخریب می‌کند، ادامه دهد.

حمدان با اشاره به شهادت «هنوز رجب» کودک ۶ ساله در نوار غزه به دست صهیونیست‌ها گفت جنایت علیه ۲ کودک؛ هند و لیان و نیز حمله به امدادگران ننگی است که زمان آن را پاک نخواهد کرد.

وی همچنین درباره اسرا و فلسطینی‌های زندانی گفت اشغالگران نازی به تخلفات خود علیه اسرا و بازداشتی‌های فلسطینی ادامه می‌دهد.

این رهبر حماس درباره پاسخ حماس به طرحی که در نشست پاریس مطرح شده بود، تصریح کرد: در جریان سفر هیئت حماس به قاهره پاسخ این جنبش بررسی شد. پیشنهادهای اشغالگران در مورد تبادل اسرا نشانگر عدم جدیت رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: حماس روز گذشته در جریان پاسخ رژیم صهیونیستی درباره طرح پیشنهادی نشست پاریس درباره تبادل اسرا قرار گرفت. پاسخ اشغالگران عقب نشینی از پیشنهاد پاریس است و موانعی ایجاد می‌کند که کمکی به انعقاد توافق درباره تبادل اسرا نمی‌کند.

حمدان همچنین گفت: رفتار نتانیاهو و مواضع او نشان می‌دهد که او به دلایل شخصی به حیله‌گری ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به درخواست درباره بازگشت اسرا و دیگر مسائل پاسخ نمی‌دهد در حالی که ملت فلسطین به اتمام جنگ غزه نیاز دارند نه به اردوگاهها.

حمدان افزود اما حماس و مقاومت فلسطین به موضع خود پایبند بوده و هست و خواهان دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، توقف جنگ و خروج ارتش رژیم صهیونیستی از غزه است.

این رهبر حماس با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به رفح گفت هرگونه حمله به این شهر تمدید جنگ نسل کشی محسوب می‌شود و به منزله گسترش تلاش‌ها برای آوارگی اجباری است.

وی دولت آمریکا و رئیس جمهور آن را در کنار کابینه نتانیاهو مسوول کامل قتل عام در رفح دانست.

حمدان از اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و شورای امنیت خواست برای توقف جنگ غزه اقدام کنند.

وی همچنین از دیوان دادگستری بین‌المللی خواست جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را مستند کند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها