سناتورهای دموکرات نگران سن بایدن برای انتخابات

کد خبر: 1274696

پایگاه خبری هیل اعلام کرد: نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد بسیاری از مردم آمریکا سن بالای «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده را نشانه ضعف ارزیابی می‌کنند و سناتورهای حزب دموکرات نیز در جلسات خصوصی موافقت خود را با نتایج این تحقیق اعلام می‌دارند.

سناتورهای دموکرات نگران سن بایدن برای انتخابات

پایگاه خبری هیل اعلام کرد: نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد بسیاری از مردم آمریکا سن بالای «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده را نشانه ضعف ارزیابی می‌کنند و سناتورهای حزب دموکرات نیز در جلسات خصوصی موافقت خود را با نتایج این تحقیق اعلام می‌دارند.

به نقل از تارنمای این پایگاه وابسته به کنگره آمریکا، با وجود اینکه سناتورهای حزب دموکرات در کنگره این کشور هنوز اصرار دارند به غیر از بایدن گزینه بهتری برای انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور ندارند، ولی در گفتمان‌ها و جلسات‌ خصوصی خود روی این مسئله تاکید کرده‌اند که سن زیاد بایدن می‌تواند به قیمت از دست دادن کاخ سفید در دوره بعدی باشد.

در حال حاضر دموکرات‌ها با گفتن اینکه بایدن از نظر ذهنی قوی و تیزبین است، خودشان را آرام و ادعا می‌کنند که هیچ نقصی در توانایی شناختی این سیاستمدار وجود ندارد. این ادعاها البته با ادعای رابرت هور بازپرس ویژه مبنی بر اختلال حافظه رئیس جمهوری تناقض دارد.

هور که وظیفه تحقیق در مورد سوء استفاده بایدن از اسناد طبقه‌بندی شده را بر عهده داشت، طی سخنانی گفته است که رئیس جمهوری نمی‌توانست به خاطر بیاورد که در چه سالی معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بوده است.

البته سن بایدن در میان سناتورهای حزب دموکرات تبدیل به یک موضوع محرمانه شده و هیچ رسانه وابسته به این حزب حق استفاده از آن را ندارد. ولی در جلسات خصوصی خود اعتراف می‌کنند که مسئله سن بایدن به یکی از بزرگترین نگرانی های آنها تبدیل شده است. نظرسنجی‌های اخیر نیز نشان داده که اکثر مردم آمریکا نسبت به توانایی‌های بایدن برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری تردید دارند.

البته شخصیت و ضعف دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا موجب دلگرمی سناتورهای دموکرات شده است و فکر می‌کنند که هنوز بایدن قادر است دوباره ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری بعدی شکست بدهد.

بسیاری از سناتورها مثل پیتر ولش نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا گفته است که سن بایدن نگران کننده است و او باید در شرایط فعلی به جای حمله به ترامپ و شخصیت او کمی از خود انرژی نشان دهد و به مردم ثابت کند که می‌تواند برای یک دوره دیگر رئیس جمهوری آمریکا باشد.

با وجود همه اطمینان‌هایی که دموکرات‌ها نسبت به بایدن دارند، گزارش هور نگرانی‌ها را در مورد سن بایدن تشدید کرده است. بسیاری از دموکرات‌ها فکر می‌کنند که بازپرس ویژه با توصیف او به‌عنوان مردی مسن که مشکلات حافظه دارد، نوعی تبلیغ برای جمهوریخواهان بوده است.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، سن بایدن را مسئله‌ای جدی ندانست و گفت که هرچه سن بایدن بالاتر می رود به تجربیات او اضافه می‌شود. در مقابل کلینتون دیوید اکسلرود استراتژیست ارشد کاخ سفید در دوره باراک اوباما قرار دارد که چند ماه پیش اعلام کرد بایدن به خاطر بالا بودن سن‌ نباید نامزد حزب دموکرات باشد.

اکسلرود به تازگی نیز به نیویورک تایمز گفته است که گزارش بازپرس ویژه نگرانی‌های عمومی از سن بایدن را افزایش داده است. این مسئله وقتی بیشتر نگران کننده می شود که رای دهندگان جوان از رئیس جمهوری انتظاراتی بر اساس سن خود درخواست می‌کنند.

دموکرات‌ها می‌گویند در شرایط فعلی یافتن یک نامزد دیگر فایده‌ای ندارد و همه برنامه‌های این حزب به بایدن و قطار تیم‌ او گره خورده است. هرچند بعضی از اعضای حزب دموکرات اصرار دارند کاملا هریس معاون فعلی بایدن می‌تواند در ماه‌های آینده جایگزین او شود ولی این تعداد از دموکرات‌ها نیز خودشان اعتراف کرده‌اند که محبوبیت هریس پائین است و در حال حاضر باید به بایدن اکتفا کنند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که رای دهندگان جوان کمی از بایدن ناامید هستند و پرونده تیم رئیس جمهوری کنونی در مورد حمایت از اسرائیل در جنگ غزه و مدیریت ناکافی در مورد تغییرات اقلیمی به این یاس اضافه کرده است.

بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ در میان رای دهندگان ۱۸ تا ۲۹ ساله با ۲۴ امتیاز از ترامپ سبقت گرفت، اما نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که ترامپ از نظر جمعیت کلیدی کمی از بایدن پیشی گرفته است. رای دهندگان جوان از مدیریت جنگ غزه و تغییرات آب و هوایی به عنوان ۲ حوزه چالش برانگیز برای بایدن یاد می کنند.

با این وجود اعضای دموکرات کنگره که به تازگی با بایدن جلسه داشتند، هنوز اصرار دارند که او شبیه مردی که در گزارش بازپرس ویژه توصیف می شود، نیست. آنها سطح انرژی بایدن را بالا توصیف می‌کنند و امیدوارند سن بالای رئیس دولت با توصیف این انرژی بالا در رسانه‌ها پوشش داده شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها