واکنش روسیه به تشدید تنش‌ها میان باکو و ایروان

کد خبر: 1274874

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید از تشدید تنش‌های مرزی خودداری کنند.

واکنش روسیه به تشدید تنش‌ها میان باکو و ایروان

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید از تشدید تنش‌های مرزی خودداری کنند.

به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر ضرورت حل و فصل تنش‌های مرزی میان ایروان و باکو تاکید کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه به طور جدی نگران تشدید تنش ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان است. روسیه از دو طرف می‌خواهد تا اقداماتی را برای کاهش تنش در پیش بگیرند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو در مورد تشدید تنش در بخشی از مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان، به طور جدی نگران است.

زاخارووا افزود که روسیه همواره از باکو و ایروان می‌خواهد که خویشتنداری از خود نشان دهند، برای کاهش تنش اقدام کنند و از هر گونه اقدامی که باعث تشدید بیشتر تنش می شود، پرهیز کنند.

دیپلمات ارشد روسیه یادآورشد که چنین مسائلی باید منحصراً از مسیر مسالمت‌آمیز، سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود. وی تصریح کرد که تحولات جاری یک بار دیگر ضرورت بازگشت هر چه سریعتر جمهوری آذربایجان و ارمنستان به اجرای توافقات سه جانبه طی دوره ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ را نشان می دهد.

وزارت دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه مدعی شد که نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق مرزی به سمت نیروهای ارمنستانی تیراندازی کردند و در این حادثه ۲ سرباز ارمنی کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.روز دوشنبه نیز باکو از اقدام به تیراندازی در مناطق مرزی از سوی طرف ارمنی خبر داد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها