ترک جلسه کابینه توسط نتانیاهو برای مکالمه با بایدن

کد خبر: 1275160

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه حضور داشت که تماسی از رئیس‌جمهور آمریکا دریافت می‌کند و جلسه را به مدت ۴۰ دقیقه ترک می‌کند.

ترک جلسه کابینه توسط نتانیاهو برای مکالمه با بایدن

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه حضور داشت که تماسی از رئیس‌جمهور آمریکا دریافت می‌کند و جلسه را به مدت ۴۰ دقیقه ترک می‌کند.

گفته می‌شود که تماس بین بایدن و نتانیاهو بر مذاکرات آزادی اسرائیلی در غزه و عملیات نظامی احتمالی در رفح متمرکز بوده است.

منابع خبری بامداد جمعه از گفت وگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس آمریکا درباره تحولات غزه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، رسانه آمریکایی آکسیوس به نقل از دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو تلفنی گفت وگو کرده است.

در این گفت وگو موضوعاتی مانند مبادله اسرا، کمک‌های بشردوستانه به غزه و عملیات احتمالی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح بررسی شده است.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در جلسه کابینه جنگ شرکت داشت به دنبال تماس تلفنی بایدن، جلسه را ترک کرد. این گفت وگو حدود ۴۰ دقیقه طول کشیده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از کاخ سفید اعلام کرد که بایدن در این تماس تلفنی ضمن بررسی وضعیت رفح با نتانیاهو، بر پایبندی خود بر ادامه تلاش جهت آزادی تمامی اسرا در غزه در اسرع وقت تاکید کرد.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

همچنین کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیدار کرده که در این دیدار دیوید بارنیا رئیس سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز (موساد) شرکت کرده است.

این کانال هیچ اشاره‌ای به جزئیات دیدار نتانیاهو و برنز و آنچه در مورد آن بحث شد، نکرده است.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی همچنین گفت که مقام‌های این رژیم معتقدند که سیاست فشار حداکثری در مذاکرات و میدان، تنها راه اجبار حماس برای عقب نشینی از خواسته‌های خود است.

به گزارش ایرنا، ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کرده است تا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و رئیس سازمان جاسوسی موساد برای دستیابی به توافق با حماس دیدار و گفت وگو کند.

به نظر می‌رسد دولت بایدن و همچنین قطری‌ها و مصری‌ها می‌خواهند برای مذاکرات پیرامون توافق جدید آزادی اسیران، حرکت به سمت جلو ایجاد کنند اما نتانیاهو از اعزام یک هیات اسرائیلی به مصر برای گفت وگوهای بعدی خودداری کرده است و در هفته جاری نشست حساس در قاهره بدون دستاورد به پایان رسید.

در حالی که این نشست پیشرفتی را به همراه نداشت، یک منبع اسرائیلی درباره این گفت وگوها گفت که پیشرفت در درک اختلافات در مذاکراتی که می‌تواند منجر به توافق شود، حاصل شده است.

یک منبع آگاه به آکسیوس گفت که برنز پس از یک سفر سریع به دوحه و دیدار با رهبران قطر و گفت وگو در مورد آخرین مذاکرات آزادی اسیران وارد اسرائیل شد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر شمار شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر و مجروحان به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها