یک آمریکایی به تهدید حمله به نیویورک متهم شد

کد خبر: 1275359

یک شهروند آمریکایی به عضویت در گروه تروریستی داعش در سومالی و تهدید به حمله به شهر نیویورک، متهم شد.

 یک آمریکایی به تهدید حمله به نیویورک متهم شد

یک شهروند آمریکایی به عضویت در گروه تروریستی داعش در سومالی و تهدید به حمله به شهر نیویورک، متهم شد.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد یک مرد اهل میناپولیس به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش و حمایت از این گروه و دریافت آموزش های لازم در کشور سومالی برای انجام عملیات های تروریستی از سوی این گروه، و در نهایت تهدید به حمله به شهر نیویورک، تفهیم اتهام شد.

بر اساس این بیانیه ، «حرافه حسین عبدی» 41 ساله، در سال 2015، آمریکا را به مقصد سومالی ترک کرد و به عضویت تروریست های داعش در کمپ آموزشی این گروه در منطقه پانتلند سومالی پیوست.

دامیان ویلیامز، دادستان منطقه جنوبی نیویورک اظهار کرد حسین عبدی برای پیوستن به جنگجویان داعش به سومالی رفت و در حالی که در حال آموزش در کمپ آموزش تروریست های داعش در این کشور بود، با در دست داشتن یک قبضه سلاح AK-47 در یک ویدئو، تهدید به حمله به مردم غیرنظامی در شهر نیویورک کرد و دیگران را نیز تشویق می کرد که در این حمله مشارکت کنند.    

عبدی پیشتر در پستی در شبکه اجتماعی گفته بود برای پیوستن به گروه داعش از محل زندگی خود در میناپولیس آمریکا و حمایت از داعش در جهاد، به سومالی رفته است. وی همچنین تصویری از خود در حالی که یک قبضه سلاح AK-47 در دست دارد و در بیابان های سومالی ایستاده، منتشر کرده بود.

عبدی همچنین یک ویدئوی تبلیغاتی برای حمایت از داعش به منظور انتشار در شاخه رسانه ای این گروه تروریستی ساخته است.

براساس این گزارش، عبدی در نهایت در سال 2017 پس از ترک داعش، از سوی این گروه دستگیر و زندانی شد اما موفق به فرار از زندان داعش و عزیمت به شرق آفریقا شد و سرانجام در آنجا توسط پلیس سومالی دستگیر و به آمریکا استرداد شد.

وی پس از استرداد به آمریکا به ارتباط خود با داعش اعتراف و هویت خود در ویدئوی تبلیغاتی که برای داعش ساخته بود را تایید کرد. وی در این ویدئو که یک قبضه سلاح AK-47 در دست داشت، گفته بود: ما از خداوند ممنونیم که ما را سربازش قرار داده و ما را برای عضویت در نیروهای خلیفه، انتخاب کرده است.          

وزارت دادگستری آمریکا تصریح کرد در حال حاضر عبدی متهم به توطئه، حمایت از داعش و دریافت آموزش های نظامی لازم از سوی یک گروه تروریستی خارجی برای انجام عملیات های تروریستی و تهدید به حمله به نیویورک است و در صورت محکومیت ممکن است به ده ها سال زندان محکوم شود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها