اردوغان اظهارات پوتین در مورد مذاکرات اوکراین در استانبول تایید کرد

کد خبر: 1275850

رجب طیب اردوغان اظهارات پوتین در مورد نتایج مذاکرات استانبول درباره اوکراین را درست و دقیق توصیف کرد.

اردوغان اظهارات پوتین در مورد مذاکرات اوکراین در استانبول تایید کرد

به نقل از رسانه‌های ترکیه، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه اظهارات ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در خصوص نتایج مذاکرات استانبول درباره بحران اوکراین را صادقانه توصیف کرد.

اردوغان در هنگام بازگشت از مصر در هواپیما گفت: «به صراحت می گویم که در اظهارات آقای پوتین صداقت وجود دارد. در جلساتی که در چارچوب مذاکرات استانبول انجام شد، ما گام‌های صادقانه مختلفی برداشتیم. وزرا با روس‌ها دیدار کردند. ما با هدف دستیابی به نتیجه کار کردیم اما با شرایط فعلی در برقراری صلح موفق نخواهیم شد. از طرفی نمی‌توانیم مذاکرات را رها کنیم به خاطر اینکه نتوانستیم به نتیجه برسیم. اما از تلاش خود برای صلح دست نخواهیم کشید و به صلح ادامه خواهیم داد و برای اطمینان از آن هر کاری که می‌توانیم انجام می‌دهیم.»

وی توضیح داد: دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس اخیراً به ما مراجعه کرد و ما این موضوعات را با او در میان گذاشتیم، اگر آقای پوتین با ما رو در رو (به طور جداگانه) تبادل نظر کند و اگر وزرای مناسب از روسیه بیایند، این روند مذاکره و صلح را با آن‌ها نیز انجام خواهیم داد تا به نتیجه برسیم.

رییس جمهور ترکیه همچنین تأیید کرد که به تماس‌های خود با هدف حل و فصل بحران اوکراین از طریق راه‌های مسالمت آمیز، هم با رییس جمهور پوتین و هم ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین ادامه می‌دهد.

وی افزود: می‌توانیم با مدیریت عملیات‌های نظامی به‌منظور رسیدن به نتیجه، تلاش‌های جدیدی انجام دهیم و دریچه‌ای را به سوی صلح بگشاییم و از همان ابتدا خاطرنشان می‌کنم که صلح عادلانه بهتر از جنگ است. اگر بخواهیم به صلح برسیم، مطمئناً راهی برای رسیدن به آن خواهیم یافت.»

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، هفته گذشته طی مصاحبه‌ای با روزنامه‌نگار آمریکایی تاکر کارلسون، جزییات مذاکرات برای حل بحران اوکراین در استانبول در بهار ۲۰۲۲ را فاش کرد. پوتین گفت که روسیه گفت‌وگو درباره اوکراین را رها نکرده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها