اروپا باز هم دست به تحریم شد

کد خبر: 1276688

رییس کمیسیون اروپایی اعلام کرد که اعضای این اتحادیه روی اعمال سیزدهمین دوره تحریم ها علیه روسیه به توافق رسیده اند.

اروپا باز هم دست به تحریم شد

به نقل از راشاتودی، ارزولا فوندرلاین، رئیس کمیسیون اروپایی ساعاتی پیش، در شبکه اجتماعی X، توئیتر سابق، اعلام کرد که اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال سیزدهمین بسته تحریمی علیه روسیه به توافق رسیده‌اند.

وی تاکید کرد این بسته یکی بزرگ‌ترین بسته‌های تحریم است که تا کنون از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال شده است.

قرار شده است بسته تحریمی مذکور به طور نمادین در ۲۴ فوریه همزمان با دومین سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین به تصویب برسد.

بروکسل از زمان آغاز درگیری روسیه با اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۲ بسته تحریمی علیه روسیه اعمال کرده و بسته کنونی شامل تحریم‌های اقتصادی و ممنوعیت سفر به همراه تحریم برخی شخصیت‌های روسی است.

فوندرلاین اعلام کرده که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا کلیات سیزدهمین بسته تحریمی علیه روسیه به خاطر درگیری با اوکراین را تأیید کرده‌اند.

در قالب این بسته سفر حدود ۲۰۰ فعال اقتصادی و مقام روسی به کشورهای اروپایی ممنوع خواهد شد و دارایی‌های آنها هم در اتحادیه اروپا به همراه دارایی تعدادی از شرکت‌های روس مسدود می‌شود.

رئیس کمیسیون اروپایی تاکید کرده با توجه به قرار گرفتن نام ۲ هزار شخصیت و شرکت روس در فهرست تحریک‌های اروپا، ما در حال حفظ فشار سنگین علیه روسیه هستیم./مهر

اتحادیه اروپا ۱۹۴ فرد و نهاد را در تحریم‌های جدید خود علیه روسیه قرار داد

اتحادیه اروپا امروز جمعه اعلام کرد که این اتحادیه در سیزدهمین بسته تحریم‌های خود علیه روسیه در مجموع ۱۹۴ فرد و اشخاص حقوقی را هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، هم‌راستا با واشنگتن که ۵۰۰ فرد و نهاد روسی را در ارتباط با مرگ الکسی ناوالنی در زندانی در روسیه، تحریم کرد، اتحادیه اروپا هم در دومین سالگرد جنگ اوکراین اعلام کرد، اقدامات محدودکننده‌ای را برای ۱۰۶ فرد دیگر و ۸۸ نهاد مسئول اقدامات تضعیف یا تهدید کننده یکپارچگی ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین تحمیل می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، در نتیجه بسته تحریم‌های جدیدی که در رابطه با اوضاع اوکراین علیه افراد و اشخاص حقوقی روسی انجام شده است در مجموع بیش از ۲۰۰۰ نفر شامل این تحریم‌ها می‌شوند.

اتحادیه اروپا امروز گفت که در سیزدهمین بسته تحریم‌های خود علیه روسیه ۲۷ شرکت را که از اقدامات نظامی روسیه حمایت می‌کنند از جمله در کشورهای ثالث تحریم می‌کند: «آنها در معرض محدودیت‌های دقیق‌تر صادرات در مورد کالاها و فناوری‌های با استفاده دوگانه و همچنین کالاها و فناوری خواهند بود که ممکن است در تقویت فن‌آوری بخش دفاعی و امنیت روسیه کمک کنند.»

برخی از این نهادها در کشورهای ثالث از جمله هند، سریلانکا، چین، صربستان، قزاقستان، تایلند و ترکیه واقع شده‌اند و در دور زدن محدودیت‌های تجاری روسیه درگیر شده‌اند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده که نهادهای روسی هم در توسعه، تولید و عرضه اجزای الکترونیکی برای مجتمع نظامی و صنعتی روسیه درگیر هستند.

کمیسیون اروپا هم‌چنین اعلام کرد اتحادیه اروپا، وزیر دفاع کره شمالی و چند شرکت بلاروسی را نیز در سیزدهمین بسته تحریم علیه روسیه گنجانده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها