سیل جمعیت در صنعاء برای غزه شعار دادند

کد خبر: 1276744

پایتخت یمن عصر امروز (جمعه) شاهد تظاهرات میلیونی برای حمایت از مردم غزه و نیروهای مسلح یمن بود.

سیل جمعیت در صنعاء برای غزه شعار دادند

میدان سبعین صنعاء عصر امروز محل تجمع میلیونی در حمایت از غزه بود، سیل جمعیتی که از مناطق اطراف به دعوت سید عبدالملک الحوثی خود را به صنعاء رسانده بودند.«همگام با غزه تا پیروزی» شعار اصلی تجمع بزرگ امروز بود. تجمع کنندگان پرچم‌های یمن و فلسطین و همچنین پارچه نوشته‌هایی در حمایت از غزه در دست داشتند و شعارهایی در محکومیت جنایات اسرائیل در غزه و استقبال از عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ و خیج عدن سر دادند.در بین تظاهرات کنندگان فردی نوشته‌ای را بالای سر برده بود که روی آن [احتمالا] خطاب به سید عبیدالملک الحوثی، نوشته شده بود: «تو ما را سربلند کردی، تو کسی هستی که خداوند چهره‌ات را نورانی کرد».همچنین در بخشی از تظاهرات میلیون‌ها نفر یک صدا فریاد زدند و گفتند: «ما سربازان و پشتیبانان [راه] خدا هستیم...»، «هیچ رهبر مانند رهبر ما نیست... به او افتخار می‌کنیم».

سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارلله یمن روز گذشته طی سخنانی ضمن دعوت از مردم یمن برای تظاهرات در تمامی شهرها و استان‌ها، گفت که یمن به حملات خود علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر اسرائیل در حرکت هستند ادامه می‌دهداوگفت: ما به عملیاتهای خود ادامه خواهیم داد و دامنه آن را افزایش خواهیم داد. با 183 موشک و پهپاد، اهداف اسرائیلی را در اراضی اشغالی هدف قرار داده‌ایم. تنش ما در دریای سرخ از نظر کمی و کیفی افزایش یافته است».

همزمان با تظاهرات صنعاء، دهه شهر دیگر نیز امروز شاهد تجمعات گسترده برای حمایت از غزه است، برخی شهرها همچون صعده تجمع خود را صبح برگزار کردند، برخی نیز پس از اقامه نماز جمعه به خیابان‌ها آمدند./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها