رهبر انصارالله یمن: تجاوز به غزه ادعای دروغین غرب و آمریکا را برملا کرد

کد خبر: 1277848

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: دشمن صهیونیست با حمایت و مشارکت آمریکا و غرب و حقارت عربی به رفتار جنایتکارانه خود در آستانه ماه ششم ادامه می‌دهد.

رهبر انصارالله یمن: تجاوز به غزه ادعای دروغین غرب و آمریکا را برملا کرد

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: دشمن صهیونیست با حمایت و مشارکت آمریکا و غرب و حقارت عربی به رفتار جنایتکارانه خود در آستانه ماه ششم ادامه می‌دهد.

رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه سخنرانی امروز (پنجشنبه) خود افزود: رفتار کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا در تناقض کامل با شعارهایشان درباره حقوق بشر است.

سید الحوثی با بیان اینکه تجاوز به غزه، ادعای غرب و آمریکا و لفاظی‌های آن را برملا می‌کند، افزود: ابعاد جنایت صهیونیست‌ها که آمریکا مستقیماً در آن مشارکت دارد و مورد حمایت غرب است، فراتر از هر تصوری است و همه تابوها را زیر پا می گذارد.

سید الحوثی افزود: غرب تصمیات متناقضی را در مورد حقوق بشر اتخاذ می‌کند و تجاوز به غزه گواه بر صدق این ادعا است. تصمیمات آمریکا در مورد بشریت و حقوق بشر بیش از همه متناقض است.

رهبر انصارالله ادامه داد: به رغم قتل، ویرانی و گرسنه نگه داشتن اهالی غزه توسط دشمن صهیونیستی اما این دشمن در زمینه وادار کردن مردم به مهاجرت از  غزه با شکست مواجه شده‌است.

وی تصریح کرد: اشغالگران ۲۷۳۵ قتل عام را در جنگ نسل کشی با هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه انجام دادند، از جمله آخرین قتل عام در خیابان الرشید رخ داده است. در اثر تجاوز به غزه، بیش از ۱۰۰ هزار شهید، مجروح، مفقود و اسیر وجود دارد.

رهبر انصارالله با اشاره به شیوع بیمارهای مسری در غزه به دلیل جنایات صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد، اکنون در غزه شیوع بیماری‌های عفونی وجود دارد که حدود یک سوم جمعیت نوار غزه را مبتلا کرده است.

وی ادامه داد: بیشتر کودکان غزه از گرسنگی و بیماری رنج می برند و اشغالگران به جنگ گرسنگی، محرومیت از غذا و تشدید محاصره ادامه می‎دهند. کمک‌های مجاز به غزه، ۵ درصد از نیازهای جمعیت را برآورده نمی‌کند، در حالی که از ورود کامیون ها به نوار غزه جلوگیری می‌شود.

رهبر انصارالله اضافه کرد رژیم اشغالگر در از بین بردن مجاهدین غزه و بازگرداندن اسیران آن، با وجود حمایت زیاد طرف آمریکایی، به طرز فجیعی شکست خورد.

وی ادامه داد با وجود گذشت ۵ ماه از تهاجم و محاصره غزه، رزمندگان مقاومت در غزه در مقابله با دشمن دلیرانه و مؤثر می‌جنگند.

وی در ادامه گفت: رژیم اشغالگر به جنگ گرسنگی در فلسطین ادامه می دهد، که منجر به مرگ برخی از کودکان شد که به دلیل گرسنگی مجبور شدند به جای آرد غذای حیوانات بخورند. همه مردم غزه در حال گذراندن یک تراژدی واقعی هستند و آنچه در شمال نوار غزه در حال رخ دادن است فراتر از سطح یک فاجعه است.

سید الحوثی تأکید کرد مردم غزه و مقاومت آنها علیرغم حمایت غرب و ناامیدی اعراب ثابت قدم هستند و به اعتراف اشغالگران، خسارات چشمگیری به آنها وارد کرده‌اند.

رهبر انصارالله در ادامه از سکوت کشورهای منطقه در قبال جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان انتقاد کرد و گفت: چرا دست ملت اسلامی ما و کشورهای ما در جهان عرب در حمایت از فلسطین در ازای حمایت آشکار آمریکا و غرب از دشمن بسته است؟  مردم غزه و مجاهدان آن باید مورد حمایت، حمایت و پشتیبانی قرار گیرند، اگر عرب ها کمی از آنها حمایت می کردند، می توانستند نبرد با دشمن را حل کنند.کشورهای عربی نمی توانند از مسئولیت شانه خالی کنند، زیرا این عواقب جدی برای آنها دارد.

وی اضافه کرد اگر مسلمانان و عرب‌ها به اهالی غزه کمک می کردند این مردم می توانستند کار دشمن را در جبهه های جنگ یکسره کنند.

سید الحوثی در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا سطح حمایت امت اسلامی از مردم فلسطین در سطح حمایت آمریکا و غرب از دشمن صهیونیستی نیست؟

وی ادامه داد: تخریب الاقصی و جایگزینی آن با معبد ادعایی آنها، علاوه بر اشغال بسیاری از مناطق عرب نشین، همچنان هدف اصلی اسرائیلی‌ها است.

رهبر انصارالله خاطرنشان کرد یهودیان جدود جاه طلبی‌های خود را مشخص کردند، زیرا می‌خواستند نهادی را ایجاد کنند که مستقیماا از نیل تا فرات کنترل شود. یهودیان می‌خواهند از این طریق بقیه منطقه و مردم و ثروت آن را کنترل کنند.

وی تصریح کرد: کشتارهای نسل کشی و جنایات شنیع در فلسطین، حقیقت نفرت صهیونیست‌ها از مسلمانان به ویژه اعراب را آشکار می‌کند. هرکسی که می‌کوشد در اقصی نقاط جهان عرب و اسلام، زمینه را برای صهیونیست‌ها آماده کند، باید چشم‌انداز کشتار جمعی و هتک حرمت را ببنید. اعراب اولین کسانی هستند که توسط یهودیان صهیونیست هدف قرار می گیرند، لذا باید سریعتر اقدام کنند.

وی افزود: نسل کشی و جنایات شنیع در فلسطین، حقیقت نفرت صهیونیست‌ها از مسلمانان به ویژه اعراب را آشکار می‌کند. اعراب اولین کسانی هستند که توسط یهودیان صهیونیست هدف قرار می گیرند و باید سریعا وارد عمل شوند و نباید باور کنند صهیونیست‌هایی که سرزمین آنها را اشغال کرده‌اند، مشکلی ندارد. متأسفانه در میان اعراب نسبت به توطئه‌هایی که علیه آنها می‌شود، بسیار بی توجه هستند.

وی با بیان اینکه اکثر کشورهای اسلامی عربی در قبال خطر صهیونیستی یهودی علیه امت ما کاری نکرده‌اند، افزود: ایران اولین کشوری بود که از فلسطین در برابر دشمن صهیونیستی حمایت کرد.

امت اسلامی می‌بایست از خواب غفلت بیدار شود و با حکمت و بصیرت به مسئولیت‌هایش عمل کند. امت اسلامی می‌بایست از مقاومت عراق درس بیاموزد که آمریکا را شکست داد. امت می‌بایست از کارایی و تاثیر جبهه یمن که حتی دشمن به آن اعتراف کرده، درس بیاموزد.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به اینکه مقامات آمریکا و اروپا برای حمایت از رژیم صهیونیستی خود را صهیونیست می‌دانند، افزود: کسانی در غرب به خود می بالند که صهیونیست هستند که دیدگاهی بسیار خصمانه علیه ملت‌های منطقه دارند.

سید عبدالملک الحوثی در بخش دیگری از سخنانش به تحولات جنوب لبنان و درگیری حزب الله به صهیونیست‌ها در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: جبهه جنوب لبنان، کارآمدی و نفوذ زیاد خود را با عملیات حزب الله به اثبات رساند که پیروزی‌های زیادی به دست آورده است. جنگ و درگیری ادامه دارد و پیامدهای واقعی آن ناامیدی دشمنان و شکست حتمی آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه در عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در حمایت از غزه، تاکنون ۵۴ کشتی هدف قرار گرفته است، افزود: به ندرت پیش می‌آید که کشتی مرتبط با دشمن از باب المندب عبور کند.

رهبر انصارالله افزود: آمریکایی‌ها در جنگ غزه از دشمن حمایت زیادی کردند و آنها هستند که با وجود تقاضای گسترده بین‌المللی، مانع از آتش‌بس شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها به ملت‌ها احترام نمی گذارند و بر ادامه حمایت از تجاوز به غزه اصرار دارند، تصریح کرد: تا زمانی که تجاوزات به غزه متوقف شود و محاصره برداشته شود، به ممانعت از حرکت کشتی‌هایی که از طریق باب المندب به سوی رژیم اشغالگر می‌روند، ادامه خواهیم داد.

رهبر انصارالله در ادامه به تجاوزات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به یمن اشاره کرد و افزود: آمریکاهای به همراه انگلیسی ها در تجاوز به کشورمان حضور داشتند که ضربات دردناکی دریافت کردند.

وی ادامه داد: ما ۳۸۴ موشک و پهپاد به سمت کشتی‌هایی که به سمت رژیم اشغالگر در دریای سرخ در حرکت بودند، پرتاب کردیم.

وی تأکید کرد حملات آمریکا و انگلیس به هیچ وجه بر توان نظامی ما تأثیری نداشت و برعکس، روند افزایش و گسترش حملات ما ادامه دارد. آمریکایی‌ها هم اکنون به شکست خود در رسیدن به اهداف تجاوزکارانه خود به کشورمان اعتراف می‌کنند و از قدرت ما شگفت زده شده‌اند.

سید الحوثی تأکید کرد حملات آمریکا و انگلیس اراده یا روحیه مردم ما را از بین نخواهد برد. تشدید تنش‌های دشمن هیچ تأثیری بر ما نخواهد گذاشت، نه بر توانایی‌ها، نه روحیه‌مان و نه حضور مردمی‌مان در خیابان.

رهبر انصارالله یمن افزود: آنچه امنیت ناوبری هر کشوری را با هدف قرار نگرفتن توسط ما بیمه می‌کند، نرفتن به سمت رژیم اسرائیل و شرکت نکردن در تجاوز به غزه است. آمریکایی و کسانی که ایالات متحده را با خود به سمت نظامی کردن دریای سرخ می‌کشانند، کسانی هستند که بر ناوبری بین المللی تأثیر می گذارند.

وی در پایان سخنرانی امروز خود گفت: عملیات ما در دریای سرخ به طور موثرتر ادامه و گسترش خواهد یافت. ما شگفتی بزرگی داریم که دشمنان انتظار آن را ندارند و از هم اکنون آن را آغاز خواهیم کرد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها