واکنش آمریکا به مرگ کارمند سفارت خود در تل آویو

کد خبر: 1278655

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش ها مبنی بر مرگ یک کارمند سفارت این کشور در تل آویو را تایید کرد اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

واکنش آمریکا به مرگ کارمند سفارت خود در تل آویو

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه  آمریکا  گزارش ها مبنی بر مرگ یک کارمند  سفارت این کشور در تل آویو را تایید کرد اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی در یک نشست خبری گفت: «من مرگ یک کارمند رسمی سفارت آمریکا در اورشلیم را تایید می کنم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: این حادثه در دست بررسی است و هیچ نشانه ای از اقدام مخفی وجود ندارد.

میلر تایید کرد که این فرد یک شهروند آمریکایی است، اما در مورد وظایف او در سفارت واشنگتن در تل آویو توضیحی نداد.

پیش از این، سخنگوی سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی اعلام کرد که یکی از کارکنان آمریکایی سفارت در قدس اشغالی فوت شده است.

سخنگوی سفارت آمریکا افزود: فعلا جزئیات بیشتری در این زمینه نداریم. رسانه‌ها نیز تاکنون جرئیات بیشتری در این باره گزارش نکرده‌اند.

آمریکا به غزه نیرو نمی‌فرستد

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که ایالات متحده هیچ قصدی برای ارسال نیرو به نوار غزه ندارد.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانسی خبری درباره وضعیت غزه گفت: شرایط بشردوستانه در غزه غیرقابل تحمل است. درحال حاضر ارسال کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه دشوار است. ما بر روی افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و بازگشایی کانال‌های بیشتر برای ارسال این کمک‌ها تمرکز داریم.

این مقام آمریکایی با تاکید بر اینکه افزایش کمک‌های بشردوستانه محور اصلی دیدار آنتونی بلینکن و بنی گانتس خواهد بود، عنوان کرد که واشنگتن به اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه به تلاش‌های برای برقراری آتش‌بس موقت و آزادی اسرا ادامه می‌دهد، از جنبش حماس خواست تا فورا توافق آتش‌بس را بپذیرد.

میلر همچنین تاکید کرد: رئیس‌جمهور بایدن اعلام کرده که هیچ نیروی آمریکایی را به غزه ارسال نخواهد کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها