اذعان کاخ سفید: وضعیت غزه غیرقابل قبول است

کد خبر: 1278877

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید برغم حمایت های همه جانبه کشورش از رژیم اسرائیل اذعان کرد که وضعیت غزه بر اثر حملات بی رحمانه این رژیم غیرقابل قبول است و تل آویو باید اقدامات بیشتر انجام دهد.

اذعان کاخ سفید: وضعیت غزه غیرقابل قبول است

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید برغم حمایت های همه جانبه کشورش از رژیم اسرائیل اذعان کرد که وضعیت غزه بر اثر حملات بی رحمانه این رژیم غیرقابل قبول است و تل آویو باید اقدامات بیشتر انجام دهد.

«جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: «ما درحال بررسی ارسال کمک های بشردوستانه به غزه از طریق دریا هستیم. ما گزینه‌های نظامی و تجاری را بررسی می کنیم هنوز اقدامات بیشتری نیاز است.»

کربی تصریح کرد: «ارسال کمک‌ها از طریق گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم به نوار غزه کافی نیست و به همین دلیل به ارسال کمک‌ها به صورت هوایی پرداختیم».

این سخنگوی دولت بایدن اضافه کرد: «فراهم نشدن دارو و کمک های غذایی به ساکنان در غزه غیرقابل قبول بوده و اکنون زمان آن رسیده اسرائیل با ورود کمک‌های بیشتر به غزه موافقت کند».

این مقام ارشد کاخ سفید اذعان کرد: «وضعیت انسانی در غزه غیرقابل قبول است و اسرائیل باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهد».

کربی تاکید کرد: «ما خواستار آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه برای وارد کردن کمک‌ها و آزاد شدن گروگان‌ها هستیم».

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستار برقراری آتش بس در غزه تا قبل از ماه مبارک رمضان شد و با انداختن توپ توافق برای این آتش بس به زمین حماس، گفت که چنانچه تا ماه رمضان آتش بس برقرار نشود، «بسیار خطرناک» خواهد بود.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی هنگام سوار شدن به هواپیمای ریاست جمهوری موسوم به ایر فورس وان در فرودگاه هاگرستون تاکید کرد: ما به آتش بس نیاز داریم.

او توافق روی میز را "پیشنهادی منطقی" خواند و گفت که اسرائیلی ها با آن موافقت کرده اند. بایدن در عین حال، توپ را به زمین حماس انداخت و گفت: باید ببینیم حماس چه می کند.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد که اسرائیلی ها همکاری کرده اند و آتش بس ضروری است.

بایدن همچنین گفت که بدون توافق آتش بس تا ماه رمضان، وضعیت در اسرائیل و به طور خاص «اورشلیم» «بسیار بسیار خطرناک» خواهد بود. رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره رابطه خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز گفت: « رابطه ما مانند همیشه است.»

بایدن همچنین تاکید کرد: «هیچ بهانه‌ای» برای اسرائیل وجود ندارد تا با ارائه کمک‌های بیشتر به غزه مخالفت کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها