چین: از عضویت کامل کشور فلسطینی در سازمان ملل حمایت می‌کنیم

کد خبر: 1279170

وزیر خارجه چین وانگ یی جنگ اسرائیل در غزه را لکه ننگی برای تمدن و ناتوانی در توقف آن را تراژدی برای بشریت خواند و گفت فاجعه غزه نشان می‌دهد که دیگر نمی‌توان واقعیت اشغال سرزمین‌های فلسطینی را نادیده گرفت.

چین: از عضویت کامل کشور فلسطینی در سازمان ملل حمایت می‌کنیم

«فاجعه غزه بار دیگر به جهان یادآوری کرد که دیگر نمی‌توان واقعیت اشغال طولانی سرزمین‌های فلسطینی را نادیده گرفت و از آرزوی دیرینه مردم فلسطین برای ایجاد یک کشور مستقل طفره رفت» وزیر خارجه چین وانگ یی پنجشنبه در حالی که جنگ اسرائیل در غزه را «ننگ برای تمدن» خواند و خواستار آتش‌بس فوری شد، این اظهارات را بیان کرد. وی در ادامه با بیان این که «بی‌عدالتی تاریخی که مردم فلسطین متحمل شده‌اند، نمی‌تواند نسل‌ها بدون اصلاح، ادامه یابد»، گفت که پکن از عضویت کامل و رسمی فلسطین در سازمان ملل متحد حمایت می‌کند.

چین از آغاز جنگ اسرائیل علیه فلسطینیان غزه که تاکنون بیش از 30 هزار شهید اغلب زن و کودک برجا گذاشته، خواستار آتش‌بس فوری شده و رئیس‌جمهور این کشور شی جین‌پینگ درخواست برای کنفرانس صلح بین‌المللی با هدف حل‌وفصل این بحران را مطرح کرده است.

دیپلمات ارشد چین با تاکید بر این که «هیچ دلیل و بهانه‌ای نمی‌تواند ادامه درگیری و کشته شدن را توجیه کند»، از جامعه بین المللی خواست آتش‌بس فوری و توقف خصومت‌ها در غزه را اولویت اصلی قرار دهد و اطمینان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم در معرض قحطی گسترده در این منطقه را مسئولیت اخلاقی بداند./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها