هلند ناوچه جنگی به دریای سرخ اعزام می‌کند

کد خبر: 1279267

شبکه تلویزیونی NOS هلند پنجشنبه شب گزارش داد که دولت این کشور قصد دارد یک ناوچه جنگی به دریای سرخ اعزام کند.

هلند ناوچه جنگی به دریای سرخ اعزام می‌کند

شبکه تلویزیونی NOS هلند پنجشنبه شب گزارش داد که دولت این کشور قصد دارد یک ناوچه جنگی به دریای سرخ اعزام کند.

به نقل از رویترز، کابینه هلند روز جمعه رسما در این باره تصمیم‌گیری می‌کند و انتظار می‌رود این کشتی در اواخر ماه مارس به دریای سرخ برسد.

بر اساس این گزارش، هدف از این اقدام کمک به دفاع از کشتی‌های تجاری در برابر حملات هوایی است.

ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

در پی این تحولات، آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی به مواضع نیروهای یمنی حمله کرده‌اند و اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای از آغاز ماموریت دریایی این اتحادیه در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» خبر داد و تاکید کرد که هدف از این عملیات فقط دفاعی خواهد بود.

طبق بیانیه اتحادیه اروپا «هدف از این عملیات امنیتی دفاعی دریایی، بازگرداندن و حفظ آزادی دریانوردی در دریای سرخ و خلیج فارس» و حوزه ماموریت آسپیدس در امتداد تنگه باب المندب، تنگه هرمز و همچنین آب‌های بین‌المللی در دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عرب، خلیج فارس و دریای عمان تعریف شده است.

فرمانده عملیات کومودور واسیلیوس گریپاریس و فرماندهی نیروها نیز برعهده دریاسالار استفانو کوستانتینو است. مقر آسپیدس هم در لاریسا در یونان مستقر شده است.

ایتالیا، فرانسه، آلمان، یونان و بلژیک از جمله کشورهایی هستند که تاکنون حضور خود در این ماموریت دریایی را تایید کرده‌اند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها