رئیس سیا به اراضی اشغالی می رود

کد خبر: 1279271

یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب اعلام کرد ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) برای رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی راهی اراضی اشغالی می شود.

رئیس سیا به اراضی اشغالی می رود

یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب اعلام کرد ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) برای رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی راهی اراضی اشغالی می شود.

به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفر برنز به عنوان آخرین تلاش برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس در غزه پیش از ماه رمضان خواهد بود.

باراک راوید روزنامه‌نگار سرشناس صهیونیستی نیز مدعی شد که رئیس سیا گفتگوهایی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیرامورخارجه قطر در مورد توافق آتش‌بس در غزه انجام داده است.

این درحالی است که «محمد نزال»از رهبران حماس ساعاتی پیش در واکنش به موضع آمریکایی ها در قبال توافق آتش بس گفت: دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی جانبداری می‌کند و موضع کاخ سفید مبهم و بسیار متناقض است.

حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اما ساعاتی پیش احتمال هرگونه آتش‌بس پیش از ماه مبارک رمضان را منتفی دانست.

بدران علت عدم توافق برای اجرای آتش‌بس را مواضع و مخالفت رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات قاهره دانست.

شبکه الجزیره امروز (پنج‌شنبه) از پایان بی‌نتیجه مذاکرات قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه خبر داد.

این شبکه خبری به نقل از منابع مطلع اعلام کرد: مذاکرات آتش‌بس در قاهره بدون دستیابی به توافق پایان یافت و اسرائیل درخواست حماس برای آتش‌بس دائمی، خروج از نوار غزه و بازگشت بی قید و شرط آوارگان فلسطینی به خانه‌هایشان را نپذیرفت.

منابع الجزیره گفتند: میانجیگران در قاهره تلاش کردند اختلافات میان حماس و اسرائیل را رفع کنند، اما تلاش‌های آنها بی‌نتیجه بود.

منابع رسانه ای مصر نیز اعلام کردند که مذاکرات هفته آتی ازسرگرفته خواهد شد.

در چند روز اخیر، دور جدیدی از مذاکرات باهدف دستیابی به توافق آتش‌بس پیش از ماه مبارک رمضان در قاهره آغاز شده بود.

«سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر نیز دوشنبه‌شب در این باره گفته بود که مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و حماس هنوز به مرحله توافق برای برقراری آتش‌بس نرسیده است.

وی با بیان اینکه ادامه وضعیت کنونی در غزه می‌تواند به گسترش دامنه درگیری منجر شود، گفت: قاهره با قطر تلاش می‌کنند به آتش‌بس جزیی دست پیدا کنند که منجر به آتش‌بس کامل و آزادی اسرا شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهارروزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را ازسرگرفت. این رژیم برای جبران شکست اطلاعاتی - نظامی خود در عملیات طوفان الاقصی و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است./ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها