آنروا: کودکان غزه به خاطر گرسنگی و تشنگی می‌میرند

کد خبر: 1279323

کمیسر کل آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی «آنروا» اعلام کرد: وضعیت در غزه فراتر از تمامی تصورات است و ما در هیچ بحران پیشینی چنین وضعیتی را ندیده بودیم.

آنروا: کودکان غزه به خاطر گرسنگی و تشنگی می‌میرند

 کمیسر کل آنروا عنوان داشت که باید اجازه ورود کامیون‌های حامل کمک از طریق گذرگاه‌های غزه داده شود و ارسال هوایی کمک‌ها مایه بی‌نیازی از کمک‌های زمینی نیست.

وی تصریح کرد: ما خواهان گشودن گذرگاه‌های زمینی برای رساندن کمک‌های انسانی به غزه هستیم. ما با فاجعه‌ای مواجه هستیم که فقط مربوط به غذا در نوار غزه نیست، وضعیت در آنجا فراتر از تمامی تصورات است و ما در هیچ بحران پیشینی چنین وضعیتی را ندیده بودیم.

کمیسر کل آنروا خاطرنشان کرد: نوار غزه در آستانه ورود به قحطی قرار گرفته است و کودکان در آنجا به خاطر گرسنگی و تشنگی می‌میرند.

وی افزود: باید اراده سیاسی برای گشودن گذرگاه‌های زمینی در مقابل ورود کامیون‌های حامل کمک به نوار غزه وجود داشته باشد.

کمیسر کل آنروا تصریح کرد: ما تا به الان هیچ شواهدی را دریافت نکردیم که ادعاهای اسرائیل در مورد متهم کردن کارمندان آنروا به مشارکت در حمله هفتم اکتبر را تایید کند. منحل کردن آنروا تا قبل از دستیابی به راه حل سیاسی دائمی، یک اشتباه خواهد بود.

سازمان ملل: جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی برای کمک رسانی به غزه وجود ندارد

سازمان ملل تأکید کرد ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوایی یا دریایی نمی‌تواند جایگزین گذرگاه‌های زمینی شود.

به گزارش ایسنا، سیگرید کاگ، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در غزه در پایان جلسه شورای امنیت در نیویورک گفت: من درباره اهمیت گذرگاه‌های زمینی برای امدادرسانی به مردم غزه صحبت کردم. این راهکار بهترین راه حل است چرا که آسان‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه حل است به ویژه اینکه ما نیاز داریم کمک‌های بشردوستانه را برای دوره طولانی به مردم غزه برسانیم.

به نقل از روسیا الیوم، وی درباره ارسال کمک‌های هوایی به غزه گفت: این عملیات نمادی برای حمایت از غیرنظامیان در غزه و نشان دهنده انسانیت ما است اما به منزله یک قطره در یک اقیانوس است و به هیچ وجه کافی نیست.

وی تأکید کرد: راه‌های هوایی و دریایی نمی‌تواند جایگزین گذرگاه‌های زمینی شود اما هرگونه کمک اضافی در این مرحله بسیار مهم است.

این مسئول سازمان ملل از تصمیم اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد بندر موقت در غزه برای رساندن کمک‌های بشردوستانه از طریق دریا استقبال کرد و گفت: کشورهای بزرگ دیگری نیز به این گذرگاه دریایی می‌پیوندند.

سیگرید کاگ خواهان بازگشایی گذرگاه‌های زمینی بیشتر با توجه به پیچیدگی‌های عملیات تفتیش کامیون‌ها در گذرگاه‌ها شد.

سازمان‌های امدادرسانی می‌گویند کمک‌هایی که وارد نوار غزه می‌شود بسیار اندک است و کامیون‌هایی که کمک‌ها را وارد می‌کنند باید به موافقت قبلی رژیم صهیونیستی دست یابند.

به گفته سازمان ملل بعد از ۱۵۴ روز از جنگ و محاصره شدید غزه بیشتر ساکنان این منطقه با گرسنگی و قحطی مواجه هستند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها