ترامپ یا بایدن آمریکایی ها کدام را ترجیح می دهند؟

کد خبر: 1279922

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد آرای مردم آمریکا برای انتخاب فردی که شایستگی بیشتری برای ریاست جمهوری داشته باشد، نزدیک به هم بوده است.

ترامپ یا بایدن آمریکایی ها کدام را ترجیح می دهند؟

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد آرای مردم آمریکا برای انتخاب فردی که شایستگی بیشتری برای ریاست جمهوری داشته باشد، نزدیک به هم بوده است.

نتایج نظرسنجی‌های جدید که توسط شبکه ای‌بی‌سی و ایپسوس انجام شده، نشان می دهد آرای مردم آمریکا برای انتخاب فردی که شایستگی بیشتری برای ریاست جمهوری داشته باشد، تقریبا تقسیم شده است.

براساس این نظرسنجی، 36 درصد رای دهندگان ترامپ را فرد مناسب تری برای ریاست جمهوری دانسته و 33 درصد بایدن را ترجیح می دهند و 30 درصد نیز هیچ کدام را مناسب این سمت نمی دانند.

همچنین به رغم آنکه 29 درصد پاسخ دهندگان معتقدند بایدن عملکرد بهتر از حد انتظاری در سخنرانی سالانه خود در کنگره داشت، میزان محبوبیت او نسبت به نظرسنجی قبلی تغییری نکرده است.

بر این اساس، حدود دو سوم آمریکایی ها عملکرد بایدن در زمینه مهاجران و شرایط مرزی با مکزیک، تورم و جنگ بین حماس و اسرائیل را تایید نمی کنند. تایید عملکرد بایدن تنها در مورد موضوع سقط جنین اندکی بهتر شده اما در مورد موضوع جنگ بین حماس و اسرائیل میزان عملکرد او بدتر شده است.

در همین حال میزان تایید عملکرد ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش در 4 موضوع از 7 موضوع مورد تحقیق، بهتر از عملکرد بایدن بوده است. این موضوعات شامل اقتصاد، تورم، مهاجران و شرایط امنیتی در مرز با مکزیک و جرایم است. اما نرخ عملکرد او به طور کلی همچنان نزدیک به نرخ عملکرد بایدن است.

همچنین میزان تایید عملکرد ترامپ در بین جمهوری خواهان در بسیاری از موضوعات، در بازه بیش از 70 تا 90 درصدی قرار دارد در حالی که میزان تایید عملکرد بایدن در همین موضوعات در بین دموکرات ها بین 59 تا بیش از 70 درصد قرار دارد.    

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. براساس تازه ترین نظرسنجی های رویترز/ ایپسوس در ماه فوریه، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با 37 درصد محبوبیت از جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا با 34 درصد محبوبیت پیشی گرفته و رقابت بین این دو شانه به شانه پیش می رود.

در حال حاضر هر دو رقیب در انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات ها و جمهوری خواهان پیروز مطلق بوده و به عنوان نامزد مورد نظر حزب خود معرفی شده اند.

این در حالی است که چند روز پیش دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 رقیب انتخاباتی‌اش «جو بایدن» که در حال حاضر رئیس‌جمهور مستقر در ایالات متحده است را به مناظره تلویزیونی فراخواند.

نامزد حزب جمهوری‌خواه گفت حاضر است در یک مناظره تلویزیونی با رئیس جمهور دموکرات «در هر زمان، هر کجا و هر مکان» که با تمام حروف بزرگ پستهای آنلاین را منتشر می‌کند، شرکت کند.

ترامپ این چالش را ساعاتی پس از آن مطرح کرد که نیکی هیلی آخرین رقیب جمهوری‌خواه او از رقابت برای نامزدی جمهوری‌خواهان برای کاخ سفید کنار رفت.

ترامپ در تروث سوشال نوشت: برای خیر کشورمان مهم است که من و جو بایدن در مورد موضوعاتی که برای آمریکا و مردم آمریکا بسیار حیاتی هستند، بحث کنیم. بنابراین، من خواستار مناظره هستم، در هر زمان، هر کجا، هر مکان.

هنوز توافقی بر سر هیچ مناظره‌ای تا قبل از انتخابات نوامبر صورت نگرفته است.//تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها