زاخارووا: آمریکا قصد تشدید درگیری در اوکراین را دارد

کد خبر: 1280348

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که رییس سازمان «سیا» عملا به نیات شوم آمریکا برای تشدید تنش ها در اوکراین اعتراف کرد.

زاخارووا: آمریکا قصد تشدید درگیری در اوکراین را دارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که رییس سازمان «سیا» عملا به نیات شوم آمریکا برای تشدید تنش ها در اوکراین اعتراف کرد.

به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اظهارات رییس سازمان «سیا» درباره حمله به منافع روسیه انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که اظهارات اخیر «ویلیام برنز «رییس سازمان سیا، درباره اینکه کمک های آمریکا به کی یف در حمله به کریمه کمک می کند، تحریکی برای تشدید درگیری است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران گفت: حتی تصور اینکه رییس سیا در مورد موقعیت برتر اوکراین صحبت می کند، ترسناک است. چنین اظهاراتی چیزی جز تحریک اوکراین برای تشدید درگیری نیست.

رییس سازمان سیا پیشتر در جلسه سنا اعلام کرد با ادامه کمک های آمریکا به اوکراین، این کشور می تواند با کمک‌های تکمیلی تا سال ۲۰۲۴ در خط مقدم از خود دفاع کند و با ادامه تأمین مالی از سوی واشنگتن، حمله‌های عمیق‌تری در کریمه صورت دهد و ناوگان دریای سیاه روسیه را هدف قرار دهد.

به گفته برنز در این حالت، اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۵، می‌تواند ابتکار عمل جنگ را دوباره به دست گرفته و شروع به پس گرفتن سرزمین‌های خود کند./مهر

روسیه: آمریکا قصد مداخله در انتخابات ریاست جمهوری را دارد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که دولت آمریکا تلاش برای تاثیرگذاری منفی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را آغاز کرده است.

به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه از تلاش آمریکا برای مداخله در انتخابات این کشور انتقاد کرد.

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه دربیانیه ای اعلام کرد که دولت «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا از سازمان‌های این کشور می‌خواهد که برای کاهش مشارکت در انتخابات روسیه تلاش کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که مسکو تلاش‌های غرب برای تأثیر مستقیم بر اوضاع داخلی این کشور در آستانه انتخابات را رصد می‌کند.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه هم روز دوشنبه اعلام کرد دولت آمریکا در تلاش است تا میزان مشارکت عمومی در انتخابات آتی روسیه را تحت تاثیر قرار دهد.

بنا به اعلام سرویس اطلاعات خارجی روسیه، کاخ سفید سازمان‌های غیردولتی آمریکایی را موظف به کاهش مشارکت مردمی در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه کرده است.

در بخشی از بیانیه سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است: با مشارکت متخصصان برجسته فناوری اطلاعات آمریکا، قرار است حملات سایبری به سیستم رای گیری الکترونیکی از راه دور روسیه انجام شود که در نتیجه آن شمارش آرای بخش قابل توجهی از رأی دهندگان روسیه را غیرممکن کند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها