ورود کمک‌های‌ انسانی به شمال غزه برای اولین بار

کد خبر: 1280864

اولین کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه وارد شمال نوار غزه شدند و در این باره خبرنگار الجزیره گزارش داد که کامیون‌های بارگیری شده با آرد علاوه بر خیابان صلاح الدین در شمال نوار غزه وارد منطقه میدان الکویت در مرکز شهر غزه شدند؛ جایی که اشغالگران تاکنون چندین بار مرتکب جنایت در حق فلسطینی‌ها منتظر دریافت کمک‌های امدادی شده‌اند.

ورود کمک‌های‌ انسانی به شمال غزه برای اولین بار

 انس الشریف، خبرنگار الجزیره در این باره افزود که در سایه هماهنگی قبلی که بین تعدادی از سرشناسان قبایل، مختارها و مقامات سازمان ملل صورت گرفت، روند ارسال کمک امن و بی‌خطر بود.

خبرنگار این شبکه اشاره کرد که این کمک‌ها در یکی از مراکز آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در شرق جبالیا در شمال تخلیه شد تا به مقادیر کم بین بیشترین تعداد نیازمندان توزیع و تقسیم شود.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که شمال نوار غزه از قحطی شدیدی رنج می‌برد که تاکنون منجر به شهادت ده‌ها نفر شده که بیشتر آنها کودک بوده‌اند.

برای اطمینان از ورود اولین کمک‌ها به شمال نوار غزه، نیروهای امنیتی فلسطینی در غزه بخشنامه‌ای را خطاب به شهروندان برای تامین امنیت و اطمینان از رسیدن امن کمک‌ها و حفظ امنیت مردم صادر کردند که این دستورالعمل شامل جلوگیری از رفتن مردم به میدان الکویت در مرکز شهر غزه برای دریافت کمک بود، زیرا این مکان چندین بار مورد هدف نیروهای اشغالگر قرار گرفته‌است.

همین‌طور این بخشنامه خواستار تجمع نکردن در خیابان صلاح الدین در زمان رسیدن کمک‌ها شده و نسبت به تخلف از دستورات تحت مجازات بازخواست و پاسخگویی هشدادر داد و از شهروندان غزه خواست که مسؤولیت پذیر باشند و در گسترش هرج و مرج و گرسنگی دادن به مردم فلسطین مشارکت نکنند.

در همین راستا، رامی عبده، موسس و رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه، در توئیتی در پلتفرم «ایکس» افزود که تنها سندی که سازمان‌های امنیتی در غزه پخش کردند با تعهد کامل ساکنان مواجه شد تا این نیروها برای اولین بار در تامین ورود برخی نیازهای انسانی به دورترین نقطه در شمال موفق شوند.

رامی عبده ادامه داد: این صحنه مؤید شکست بزرگ اشغالگرن و ناتوانی آن جز در ارتکاب کشتار و هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۶۰ روز است که ارتش اشغالگر نیروهای پلیس و مدنی را در غزه هدف قرار داده‌است تا وضعیت آشوب ایجاد کند و کنترل آن را زیر سوال ببرد.

طی چند روز گذشته، نیروهای اشغالگر صف‌های منتظر کمک در شهر غزه و دیگر مناطق نوار غزه را هدف قرار دادند که منجر به شهادت ده‌ها نفر شد.

دیروز، دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه از همه کشورهای جهان خواست همزمان با ماه مبارک رمضان و در مواجهه با قحطی، گذرگاه‌های زمینی را باز کرده و صدها هزار تن کمک انباشته شده را به مردم شریف فلسطین در نوار غزه برسانند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها