حمله دوباره ارتش اسرائیل به بیمارستان‌های خان‌یونس

کد خبر: 1281485

ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه پس از بمباران شدید مناطق مختلف خان‌یونس، برای دومین بار طی جنگ غزه به بیمارستان‌های ناصر و الامل در این شهر یورش برد تا بار دیگر آنها را از مدار خدمت خارج کند.

حمله دوباره ارتش اسرائیل به بیمارستان‌های خان‌یونس

در سایه تداوم محاصره مجتمع درمانی و پزشکی الشفاء در شمال غزه برای هفتمین روز متوالی، جمعیت هلال احمر فلسطین امروز اعلام کرد که نظامیان اشغالگر به مجتمع درمانی و پزشکی ناصر و بیمارستان الامل در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه نیز یورش برده‌اند. در بیانیه این جمعیت آمده است که اشغالگران با تیراندازی و بمباران شدید به بیمارستانهای الامل و ناصر حمله کردند و در حال زیر و رو کردن محوطه بیمارستان الامل با استفاده از بیل‌های مکانیکی هستند. جنگ‌افزارهای اسرائیلی امروز به صورت ناگهانی همزمان با بمباران شدید هوایی مناطق مختلف خان‌یونس خود را به نزدیکی‌های بیمارستان ناصر رساندند. نیروهای مقاومت فلسطین نیز در اطراف این بیمارستان با اشغالگران صهیونیست درگیر شدند.

15 فوریه گذشته نیز ارتش اسرائیل طی یک عملیات 10 روزه به بیمارستان ناصر حمله کرده بود و طی آن ده‌ها آواره و عضو کادر درمان و بیمار را به شهادت رسانده و صدها آواره را به اتهام ارتباط با حماس به اسارت گرفته بود.  اشغالگران پس از آنکه نتوانستند ادعای خود مبنی فعالیت نیروهای حماس در این بیمارستان یا نگهداری اسرای اسرائیلی در آن را ثابت کنند، اقدام به تخریب بخش‌های اصلی این بیمارستان و خارج کردن آن از مدار خدمت کردند. اما پس از عقب‌نشینی اشغالگران، مردم خان‌یونس با کمک یکدیگر اقدام به فعال‌سازی محدود و تدریجی این بیمارستان کردند.

منابع پزشکی فلسطین با تایید یورش اشغالگران به بیمارستان الامل از شهادت یکی از اعضای اتاق عملیات اورژانس هلال احمر فلسطین امیر ابوعیشه در حین کار در این بیمارستان واقع در غرب خانیونس بر اثر شلیک گلوله های اسرائیلی خبر دادند.

این در حالی است که هزاران آواره فلسطینی از بیم حملات مستمر نظامیان اسرائیلی در خان‌یونس به بیمارستان ناصر پناه آورده‌اند. از زمان آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر، نیروهای اسرائیلی به صورت سیستماتیک و مستمر مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها در مناطق مختلف نوار غزه را هدف قرار می‌دهند. امری که به تخریب زیرساخت‌های این مراکز و وقوع یک فاجعه انسانی بی‌سابق منجر شده است.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها