لهستان: اروپا در دوران پیش از جنگ قرار دارد

کد خبر: 1282441

نخست وزیر لهستان با تاکید بر اینکه حمله روسیه به اوکراین در حدود دو سال پیش دوران جدیدی را در اروپا آغاز کرد این منطقه را در دوران پیش از جنگ ارزیابی کرد.

 لهستان: اروپا در دوران پیش از جنگ قرار دارد

به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، به گفته دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان، تهاجم روسیه به اوکراین در حدود دو سال پیش، دوران جدیدی را در اروپا آغاز کرد.

وی افزود: می دانم که این ویرانگر به نظر می رسد، به خصوص برای نسل جوان،ولی ما باید به این واقعیت عادت کنیم که دوره جدیدی آغاز شده است و آن دوره پیش از جنگ است. اغراق نمی کنم.

نخست وزیر لهستان در گفتگویی با روزنامه دی ولت و رسانه های شریک اروپایی گفت: این مسئله هر روز واضح تر می شود. من نمی خواهم کسی را بترسانم، اما جنگ دیگر مفهومی مربوط به گذشته نیست. این واقعی است و بیش از دو سال پیش شروع شد.

تاسک در بخش دیگری از سخانش گفت: مسئله نگران کننده در حال حاضر این است که به معنای واقعی کلمه هر سناریویی ممکن است. ما از سال 1945 چنین وضعیتی را تجربه نکرده ایم. در آن سال، جنگ جهانی دوم با تسلیم آلمان هیتلری به پایان رسید.

تاسک نفوذ موشک کروز روسیه به حریم هوایی لهستان را یک "حادثه نگران کننده" توصیف کرد. وی همچنین گفت: وقتی لویو یا شهرهای دیگر در غرب اوکراین مورد حمله قرار می گیرد صدای انفجارها از طرف لهستان نیز شنیده می شد.

تاسک همچنین درباره سستی یا حتی انحلال ائتلاف نظامی با آمریکا به دلیل سیاست های ترامپ، نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا یا احساسات ضد آمریکایی در برخی از کشورهای اروپایی" هشدار داد. تاسک گفت: "من معتقدم که ما به اتحاد قوی با آمریکا نیاز داریم، اما در عین حال باید در دفاع مستقل و خودکفا باشیم." لهستان در حال حاضر چهار درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف دفاع می کند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها