شهادت ۶۰۵۰ دانش‌آموز فلسطینی از ابتدای تجاوز رژیم اسرائیل به غزه

کد خبر: 1282972

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۶۰۵۰ دانش‌آموز شهید و ۱۰۲۱۹ تن دیگر زخمی شده اند و ۴۰۸ مدرسه به طور کلی یا جزئی تخریب شده‌اند.

شهادت ۶۰۵۰ دانش‌آموز فلسطینی از ابتدای تجاوز رژیم اسرائیل به غزه

وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۶۰۵۰ دانش‌آموز شهید و ۱۰۲۱۹ تن دیگر زخمی شده اند و ۴۰۸ مدرسه به طور کلی یا جزئی تخریب شده‌اند.

به نقل از پایگاه فلسطین الیوم، وزارت آموزش و پرورش فلسطین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد شمار دانش آموزانی که از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در این باریکه به شهادت رسیده اند به ۵۹۹۴ تن و شمار زخمی ها به ۹۸۹۰ تن رسیده است. در همین مدت در کرانه باختری، ۵۶ دانش‌آموز شهید و ۳۲۹ تن دیگر زخمی شده اند و ۱۰۵ دانش آموز نیز توسط نظامیان اشغالگر بازداشت شده اند.

این وزارتخانه تصریح کرد: ۲۶۶ معلم و کارمند بخش آموزش، در غزه شهید و ۹۷۳ تن دیگر زخمی شد. این در حال است که در همین مدت در کرانه باختری شش معلم زخمی و حداقل ۷۳ تن زخمی شدند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین خاطرنشان کرد: ۲۸۶ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) در نوار غزه، بمباران و تخریب شده اند که ۱۱۱ مورد از آنها دچار خسارت شدید شده‌اند و ۴۰ مدرسه نیز در کرانه باختری مورد حمله نظامیان اشغالگر و تخریب واقع شده است. همچنین از ۱۳۳ مدرسه دولتی نیز به عنوان سرپناه برای آوارگان نوار غزه استفاده شده است.

براساس گزارش این وزارتخانه، ۶۲۰ هزار دانش‌آموز فلسطینی در نوار غزه، همچنان از حضور در مدارس از ابتدای تجاوز به نوار غزه محروم هستند. این در حالی است که اکثر دانش آموزان با شرایط بهداشتی و روحی بسیار ناگواری مواجه هستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها