بلینکن: وضعیت اوکراین حساس است، باید به آن‌ها سلاح برسانیم

کد خبر: 1282982

وزیر خارجه آمریکا در سفر به فرانسه با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین، گفت این کشور در وضعیت حساسی قرار دارد.


بلینکن: وضعیت اوکراین حساس است، باید به آن‌ها سلاح برسانیم

وزیر خارجه آمریکا در سفر به فرانسه با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین، گفت این کشور در وضعیت حساسی قرار دارد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که به فرانسه سفر کرده، گفت اوکراین در جنگ با روسیه در وضعیتی حساس قرار دارد و از عدم تصویب لایحه بودجه حمایتی آمریکا از اوکراین در مجلس نمایندگان انتقاد کرد.

بلینکن که برای دیدار با رئیس‌جمهور و وزرای مهم دولت فرانسه به این کشور سفر کرده، به خبرنگاران گفت: «باید چیزی که اوکراینی‌ها برای دفاع از خود به آن نیاز دارند را به آن‌ها بدهیم؛ مخصوصاً مهمات و پدافند هوایی.»

وی افزود: «این خود دلیل دیگری است که نشان می‌دهد بسته تکمیلی که جو بایدن (رئیس‌جمهور آمریکا) از کنگره درخواست کرده باید هرچه سریع‌تر تصویب شود.»

مجلس نمایندگان آمریکا در کنترل اکثریت جمهوری‌خواه است و جو بایدن از آن‌ها درخواست کرده تا با تصویب بسته حمایت تسلیحاتی از اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان موافقت کنند. این بسته در مجلس سنا به تصویب رسیده، اما مجلس نمایندگان چند ماه است که بررسی و به رأی گذاشتن آن را به تعویق انداخته است.

این در حالی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داده است در صورت عدم حمایت آمریکا، اوکراین گام‌به‌گام و ذره‌به‌ذره ناچار به عقب‌نشینی از مواضع خود خواهد بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود بلینکن به فرانسه در سایه تحولات منطقه غرب آسیا قرار داشته باشد. او در حالی وارد فرانسه شد که تنها چند ساعت قبل از آن، رژیم صهیونیستی یک سازمان خیریه آمریکایی به نام «آشپزخانه مرکزی جهانی» را در نوار غزه هدف قرار داد که به کشته‌شدن هفت تن از ملیت‌های مختلف منجر شد.

این سازمان که از هفتم اکتبر تا امروز، وظیفه امدادرسانی و تحویل کمک‌های بشردوستانه در نواز غزه را برعهده داشت، فعالیت‌های خود در این باریکه را به حالت تعلیق درآورده است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها