تاخیر در حمله اسرائیل به رفح با مشورت فرماندهان آمریکایی

کد خبر: 1283013

بر اساس گزارش رسانه صهیونیستی، اسرائیل پس از مشورت با فرماندهان آمریکایی حمله به رفح را به تاخیر انداخته است.

تاخیر در حمله اسرائیل به رفح با مشورت فرماندهان آمریکایی

«آریل کهاناه» روزنامه نگار صهیونیست در مطلبی در نشریه اسرائیل هیوم مدعی شد که طرح ارتش رژیم صهیونیستی به منظور حمله به شهر رفح در نوار غزه پس از مشورت با مقامات ارشد نظامی آمریکا با اصلاحاتی همراه شده است.

این روزنامه نگار صهیونیست مدعی است که پس از نشست ویدئویی اخیر مقامات ارشد امنیتی تل‌آویو و واشنگتن، طرح ارتش اسرائیل به منظور حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه با مشورت طرف آمریکایی دچار تغییراتی شده است.

از همین رو انتظار می‌رود مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی پس از اصلاح در طرح اولیه خود و سفر مجدد به واشنگتن و اخذ نظر مثبت طرف آمریکایی در آینده در چارچوب طرح جدید مورد تایید فرماندهان آمریکایی به رفح حمله کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که قصدی برای کوتاه آمدن از تصمیم خود در خصوص حمله به رفح در جنوب نوار غزه ندارد.

نتانیاهو گفت: «ارتش اسرائیل آماده عملیات در رفح، تخلیه غیرنظامیان و توزیع کمک است. زمان می برد، اما انجام خواهد شد.»

در حالی که عملیات 6 ماهه ارتش اسرائیل در غزه‌ای نتیجه‌ای در محقق کردن اهداف جنگی نتانیاهو نداشته او بار دیگر تأکید کرد که از طریق ترکیبی از «فشار نظامی» و «مذاکرات» مصمم به بازگرداندن اسرا از غزه است.

نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «تسلیم شدن در برابر مطالبات دیگری اغلب منجر به توافق نمی‌شود. چنین روشی فقط باعث سخت‌تر شدن بازگشت گروگان‌ها به خانه می‌شود.»/تسنیم

موافقت رژیم صهیونیستی با مدنظر قرار دادن نگرانی‌های آمریکا درباره حمله به رفح

خبرگزاری رویترز نوشت که مقامات رژیم صهیونیستی در نشست مجازی با مقامات آمریکایی توافق کردند که در راستای رفع نگرانی‌های واشنگتن درباره حمله برنامه‌ریزی شده به رفح تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، مقامات صهیونیستی در نشستی مجازی که در روز دوشنبه با مقامات آمریکایی برگزار شد نسبت به رفع نگرانی‌های واشنگتن در رابطه با حمله به رفح موافقت کردند.

به نوشته رویترز، طرفین هفته آینده در نشستی حضوری شرکت خواهند کرد تا به طرحی در این‌باره دست یابند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر از رژیم صهیونیستی خواسته بود تا از حمله گسترده به رفح خودداری کند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیاتی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

این عملیات موجب آغاز تجاوزات ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها