یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک گرسنه در این شهر محاصره شده‌اند

کد خبر: 1283773

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، «رفح» را شهر کودکان خواند و تاکید کرد که صدها هزار کودک گرسنه در آنجا محاصره شده و در معرض حمله نظامی‌اند.

یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک گرسنه در این شهر محاصره شده‌اند

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، «رفح» را شهر کودکان خواند و تاکید کرد که صدها هزار کودک گرسنه در آنجا محاصره شده و در معرض حمله نظامی‌اند.

به نقل از العربی الجدید، یونیسف در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق)، ویدئویی از «جیمز الدر» سخنگوی این صندوق را منتشر کرد. وی در این ویدئو از کودکانی سخن می‌گفت که برای زنده ماندن در رفح، زیر حملات رژیم صهیونیستی تلاش می کنند.

الدر در این ویدئو گفت: به کودکان و خانواده های فراری از حملات اسرائیل، اطلاع داده شده است که به رفح بروند و آنها در آنجا در امان خواهند بود. با وجود این، منطقه مذکور به شدت مورد حمله قرار گرفت.

سخنگوی یونیسف افزود: رفح، شهر کودکان است و ۶۰۰ هزار کودک در آن به سر می برند. آنها اما در این منطقه به محاصره درآمده اند و در معرض حمله نظامی هستند. همچنین جایی را ندارند که به آن پناه ببرند.

وی تصریح کرد: پدران و مادران هر روز تلاش می کنند با وجود ترس و گرسنگی به فرزندانشان امید ببخشند.

سخنگوی یونیسف خاطرنشان کرد: «امید» در غزه در معرض حذف از فرهنگ لغت است. هر کسی حس یک پدر و مادری را دارد که نگران فرزندانش است یا به «کودکی» اعتقاد دارد، به این رنج در رفح پایان دهد.

امنیت غذایی در غزه این روزها با خطر جدی مواجه است. سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) در پیامی در صفحه اش در شبکه اجتماعی ایکس، وضعیت امنیت غذایی در نوار غزه را بسیار شدید دانسته است.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، امروز شنبه اعلام کرد قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۳ هزار و ۱۳۷ شهید و ۷۵ هزار و ۸۱۵ زخمی، افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین تأکید کرد: رژیم صهیونیستی چهار بار کشتار علیه مردم غزه مرتکب شده است که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ شهید و ۶۵ زخمی به بیمارستان ها منتقل شده است.

وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد: هنوز شمار زیادی از قربانیان در زیر آوار و در خیابان ها هستند و تیم های امدادرسانی و دفاع مدنی قادر به دسترسی به آنها نیستند.

جنگ در غزه یک قحطی ساخته دست بشر به همراه داشته است

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در بیانیه‌ای تنها به همدردی با خانواده‌های فلسطینی اکتفا کرد و گفت که باید اقدامی جمعی در مقابل جنایت علیه بشریت صورت گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای سازمان ملل متحد، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه طی بیانیه‌ای درباره جنگ غزه گفت که جهان به نقطه عطف وحشتناک رسیده است.

وی ادامه داد: در شش ماه گذشته، جنگ برای مردم غزه مرگ، ویرانی و اکنون احتمالاً یک قحطی شرم آور ساخته دست بشر را به همراه داشته است.

در این بیانیه آمده است: این جنگ هر روز قربانیان غیرنظامی بیشتری می‌گیرد. هر ثانیه که می‌گذرد، این کشمکش در ابهام بیشتری فرو می‌رود. همانطور که من و بسیاری دیگر بارها گفته‌ایم، پایان این جنگ بسیار دیر شده است.

گریفیتس در این بیانیه گفت: در نوار غزه هیچ کس در امان نیست و هیچ جای امنی برای پناه گرفتن وجود ندارد. عملیات امدادرسانی نیز هر روز ضعیف‌تر می‌شود.

این مقام سازمان ملل در بیانیه‌ خود تنها به ابراز احساس همدردی با خانواده‌های فلسطینی و بازماندگان حملات صهیونیست‌ها اکتفا کرد و اظهار داشت: باید برای جلوگیری از این خیانت علیه بشریت اقدام جمعی صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، بدنبال عملیات طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر برابر با پانزدهم مهرماه، ارتش رژیم صهیونیستی حمله‌ای همه جانبه را به نوار غزه آغاز کرد که بر اثر آن بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم این منطقه به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها