آمریکا: خروج اسرائیل از غزه احتمالا برای تجدید قواست

کد خبر: 1284006

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت خارج‌شدن نظامیان صهیونیست از جنوب غزه احتمالا برای تجدید قواست.


آمریکا: خروج اسرائیل از غزه احتمالا برای تجدید قواست

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب غزه نه برای یک عملیات جدید، بلکه احتمالا با هدف تجدید قوا صورت گرفته، گفت: «آن‌ها چهار ماه است که آنجا هستند و تا جایی که ما اطلاع داریم، خسته شده‌اند. آن‌ها به تجدید قوا نیاز دارند.»

با این حال، این مقام آمریکایی تاکید کرد نمی‌توان دقیقا گفت این اقدام به چه معناست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اظهارات کربی ساعاتی پس از آن مطرح شد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از خارج‌شدن تمامی نیروهای این رژیم از جنوب غزه، ازجمله شهر خان یونس خبر دادند. با این حال، ارتش رژیم اشغالگر تصریح کرد که تعداد «چشمگیری از نیروها» همچنان به حضور در دیگر مناطق غزه ادامه خواهند داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید لشکر ۹۸ ارتش اسرائیل با سه تیپ خود، شب گذشته و پس از چهار ماه جنگ با نیروهای فلسطینی در نزدیکی خان‌یونس، از این منطقه خارج شده‌ است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که تنها لشکر باقی‌مانده در نوار غزه، لشکر ۱۶۲ و نیز تیپ «ناحال» است. تیپ ناحال بر جاده‌ای که نوار غزه را به ۲ قسمت تقسیم می‌کند و اسرائیل از طریق آن مانع از بازگشت غزه‌ای‌ها از جنوب به شمال می‌شود، کنترل دارد.

پس از انتشار این اخبار، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد تمام نیروهای زمینی به‌جز یک تیپ از جنوب غزه خارج شده‌اند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها