تکرار ادعاهای وزیر دفاع آمریکا علیه ایران

کد خبر: 1284457

وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعاها علیه ایران، گفت واشنگتن به دنبال تخصیص بودجه ۶۰ میلیارد دلاری برای کمک به شرکای این کشور از جمله اوکراین و رژیم صهیونیستی است.

تکرار ادعاهای وزیر دفاع آمریکا علیه ایران

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه و در یک جلسه استماع در کنگره گفت: دولت رئیس‌جمهور بایدن خواستار تخصیص ۶۰ میلیارد دلار برای کمک به شرکای‌مان از جمله اسرائیل، اوکراین و تایوان شده است.

آستین با ادعای اینکه اقدام حماس علیه رژیم صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر «یک جنایت جنگی» بود، تصریح کرد: اگر اسرائیل می‌خواهد به نتیجه‌ای پایدار (در غزه) دست یابد، باید نیازهای بشردوستانه مردم فلسطین را فراهم کند.

وی که در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا صحبت می‌کرد، ادامه داد: ما از طریق هوا به غزه کمک می‌فرستیم و به دنبال ایجاد کریدوری دریایی برای ارسال کمک‌های بیشتر به غزه هستیم.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه مدعی شد ایالات متحده شواهدی مبنی بر اینکه اسرائیل مرتکب نسل‌کشی در غزه شده است، ندارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند.

رژیم صهیونیستی نیز به تلافی این حملات و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است که تاکنون بیش از ۳۳ هزار شهید برجا گذاشته است.

آستین همچنین با تاکید بر لزوم حمایت واشنگتن از کی‌یف عنوان کرد: ما باید به حمایت از اوکراین ادامه بدهیم چراکه نتیجه این درگیری تبعاتی جهانی در پی خواهد داشت و بر روی امنیت ملی ما نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین «چین» را برجسته‌ترین تهدید علیه واشنگتن قلمداد کرد.

این مقام ارشد آمریکایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود مدعی شد: ما بر روی تضعیف تهدیدات ایران علیه دریانوردی تمرکز می‌کنیم.

وی همچنین ادعا کرد  که «جاه‌طلبی‌های هسته‌ای»، «گروه‌های نیابتی» و «حمایت ایران از تروریسم» موجب تضعیف منطقه می‌شود.

ادعای وزیر دفاع آمریکا: مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه نداریم

 لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی در جمع  قانون‌گذاران آمریکایی ادعا کرد که طبق اطلاعات او، آمریکا شواهدی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی اسرائیل در غزه ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «لوید آستین» روز سه شنبه به وقت محلی در جلسه استماع نیروهای مسلح سنا در کاپیتول هیل مدعی : «ما هیچ مدرکی دال بر نسل‌کشی توسط اسرائیل نداریم».

در طول جلسه، سناتور جمهوریخواه تندرو، تام کاتن از ایالت آرکانزاس از آستین پرسید: معترضان شما را متهم به کمک به نسل کشی کرده اند. آیا می‌خواهید به این اتهام پاسخ دهید؟

آستین پاسخ داد: «آنچه که سناتور کاتن از همان ابتدا می‌خواهم بگویم این است که ما متعهد هستیم با ارائه کمک‌های امنیتی به اسرائیل در دفاع از خاک و مردمش به آن کمک کنیم. من به همه یادآوری می کنم که آنچه در ۷ اکتبر (۲۰۲۳) اتفاق افتاد کاملاً وحشتناک بود.»

این در حالی است که سناتور الیزابت وارن، یک دموکرات از ماساچوست، هفته گذشته گفت که معتقد است "دادگاه‌های بین‌المللی می‌توانند اقدامات اسرائیل در غزه را نسل‌کشی تفسیر کنند. "

وارن در مرکز اسلامی بوستون در پاسخ به سوالی گفت: «اگر این تحقیقات به صورت قانونی انجام شود، من معتقدم که آنها متوجه خواهند شد که این یک نسل‌کشی است و شواهد زیادی برای این نتیجه گیری دارند.»

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پیشتر اتهامات نسل کشی علیه اسرائیل را "بی اساس" خوانده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام  ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

 عملیات طوفان الاقصی که پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت، منجر به کشته شدن ۱۱۳۹ اسرائیلی شد. این جنگ تاکنون منجر به شهادت بیش از ۳۳۰۰۰ فلسطینی شده و تقریباً تمام جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه را آواره کرده است؛ رویدادهایی که منجر به طرح موضوع نسل کشی فلسطینی ها شده است اما اسرائیل آن را رد می کند.

 پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ ۲۷۲۸ را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان ( از زمان تصویب قطعنامه)  آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل تصمیم دولت بایدن مبنی بر عدم استفاده از حق وتوی خود به تصویب رسید.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند.

این قطعنامه خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده و گفته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می شود.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه آنها شده است و از طرفین می خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها