اتهام‌زنی دوباره انگلیس و آمریکا به ایران درباره ارسال سلاح به یمن

کد خبر: 1284482

دولت‌های انگلیس و آمریکا با طرح دوباره ادعای ارسال موشک‌های ایرانی به انصارالله یمن، از سازمان ملل متحد خواستند تا مانع از این موضوع شود.

اتهام‌زنی دوباره انگلیس و آمریکا به ایران درباره ارسال سلاح به یمن

به گزارش گاردین، طی نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد بحران یمن و حملات موشکی متقابل یمن و آمریکا در 2 شهر عدن و الحدیده، آمریکا و انگلیس با طرح این ادعا که انصارالله یمن موشک‌های خود را از ایران دریافت می‌کند خواستار مداخله این نهاد سازمان ملل شدند.

چین و روسیه در مقابل بر این امر تأکید کردند که آمریکا و انگلیس بدون دریافت مجوز سازمان ملل متحد اقدام به انجام حملات مکرر به سایت‌های موشکی انصارالله کرده‌اند.

آمریکا و انگلیس خواستار اعمال قدرت مکانیسم راستی‌آزمایی سازمان ملل موسوم به یونویم (Unvim) علیه تبادلات تسلیحاتی یمن شدند.

یونویم مکانیسمی است که در سال ۲۰۱۶ به درخواست عربستان سعودی و برای جلوگیری از ورود سلاح در داخل کمک‌های بشردوستانه به یمن ایجاد شده بود.

فریه المسلمی محقق پژوهشکده چتم هاوس لندن در امور یمن در این زمینه پیش‌بینی کرد که حملات حوثی‌ها تا زمانی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود ادامه خواهد داشت چرا که کاهش تنش منطقه‌ای منوط به این امر خواهد بود.

کشور جیبوتی در آن سوی دریای سرخ تا این لحظه با استفاده غرب از این کشور به‌عنوان پایگاه نظامی علیه حوثی‌ها موافقت نکرده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها