دولت یمن:‌ امتیاز وتو نقش سازمان ملل را تهدید می‌کند

کد خبر: 1286598

وزارت امور خارجه دولت پیشبرد امور یمن هشدار داد که ادامه برخورداری اعضای دائم شورای امنیت از امتیاز وتو، تهدیدی برای کار و نقش آینده سازمان ملل متحد است.

دولت یمن:‌ امتیاز وتو نقش سازمان ملل را تهدید می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ۲۱ سپتامبر یمن، وزات امور خارجه دولت پیشبرد امور یمن در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد، افزود: این اقدام، ادامه مواضع ننگین آمریکا در قبال مسئله فلسطین و سوء استفاده واشنگتن از بستر شورای امنیت سازمان ملل برای حمایت نامحدود از رژیم صهیونیستی و توجیه اشغال سرزمین های فلسطین و اعمال فجیع ترین تخلفات و جنایات جنگی و نسل کشی این رژیم علیه فلسطینیان است.

این بیانیه اضافه کرد: وتوی پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط هیات نمایندگی دائم الجزایر در سازمان ملل برای پذیرش کشور فلسطین به عنوان عضو مجمع عمومی این سازمان توسط آمریکا تاکید می کند که واشنگتن در حال تلاش برای تهدید صلح و امنیت بین المللی در منطقه و تشویق روز افزون برای شدت درگیری ها در خاورمیانه است.

وزارت خارجه دولت پیشبرد امور یمن افزود: انتظار می‌رود که این تهدید به کشورهای منطقه محدود نشود بلکه به پایتخت‌های بسیاری از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی و کشورهایی که در حال عادی‌سازی با این رژیم هستند، خواهد رسید.

بیانیه وزارت خارجه یمن بار دیگر هشدار داد که استمرار اعطای امتیاز وتو به اعضای دائم شورای امنیت، منبع تهدیدی برای کار و نقش آینده سازمان ملل تلقی می شود.

این بیانیه تاکید کرد: تلاش برای بازنگری در اعطای امتیاز وتو به اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به گونه ای که برابری بین کشورهای عضو را محقق و به تحقق اهداف و مقاصد منشور سازمان ملل متحد برای گسترش صلح و امنیت بین المللی کمک کند، مهم است.

به گزارش ایرنا، آمریکا بامداد جمعه در رای‌گیری شورای امنیت، قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۲ عضو به این قطعنامه رای مثبت و انگلیس و سوئیس رای ممتنع دادند.

کشور الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود.

تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل مستلزم آن است که حداقل ۹ رأی مثبت را بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین به دست آورد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها