مخبر سابق سازمان ملل: اسرائیل با حمایت غرب در غزه نسل‌کشی می‌کند

کد خبر: 1286683

گزارشگر سابق سازمان ملل در امور فلسطین معتقد است رژیم صهیونیستی با حمایت و تایید غرب در غزه دست به «نسل‌کشی» زده است.

مخبر سابق سازمان ملل: اسرائیل با حمایت غرب در غزه نسل‌کشی می‌کند

 «ریچارد فالک»، گزارشگر سابق سازمان ملل در امور فلسطین اتخاذ استانداردهای دوگانه توسط کشورهای غربی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «این یک وضعیت بسیار غیرعادی است و زمانی به عمق آن پی می‌بریم که ببینیم این نخستین مورد از نسل‌کشی است که لیبرال دموکراسی‌های غرب آن را تایید و از آن حمایت کرده‌اند.»

فالک که استاد بازنشسته دانشگاه پرینستون در رشته حقوق بین‌الملل است، به خبرگزاری آناتولی گفت: کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل به‌زودی با این معضل مواجه خواهد شد که چگونه در روابط خود با سازمان ملل و ایالات متحده تعادل ایجاد کند.

او گفت: «نتانیاهو در خود اسرائیل هم بسیار منفور است؛ بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد که او به ایجاد یک جنگ گسترده‌تر در منطقه متوسل شود تا توجهات داخلی را از شکست سیاست‌های خود در قبال فلسطینیان دور کند.»

غزه: اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از شهادت ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک در اثر حملات وحشیانه صهیونیست‌ها از هفتم اکتبر تاکنون خبر داده و اعلام کرد ۳۰ کودک هم به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی بهداشت فلسطین در نوار غزه با بیان اینکه رژیم اشغالگر به شکل سیستماتیک کودکان فلسطینی را ترور می‌کند، تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک بر اثر حملات اسرائیل در غزه به شهادت رسیده و ۳۰ کودک هم بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه روند خروج بیماران و مجروحان از نوار غزه همچنان امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: کمتر از ۳۰ درصد از کسانی که به درمان در خارج از نوار غزه نیاز داشتند، توانستند غزه را ترک کنند.

وی همچنین گفت: اشغالگران می‌خواهند به اجبار شهروندان را از شمال نوار غزه به سمت جنوب آواره کنند.

سخنگوی بهداشت فلسطین در نوار غزه تأکید کرد اشغالگران در حال انجام یک عملیات نظامی علیه سیستم بهداشتی در نوار غزه هستند و بیمارستان‌های شمال نوار غزه به ویژه بیمارستان الشفا کاملاً ویران شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها