اختلافات در کابینه اسرائیل برسر تبادل اسرا بالا گرفت

کد خبر: 1288283

جدی‌تر شدن مذاکرات بر سر توافقی بر سر تبادل اسیران اسرائیلی با زندانیان فلسطینی و توقف جنگ، به اوج گیری اختلافات میان وزیران کابینه اسرائیل انجامید.

اختلافات در کابینه اسرائیل برسر تبادل اسرا بالا گرفت

جدی‌تر شدن مذاکرات بر سر توافقی بر سر تبادل اسیران اسرائیلی با زندانیان فلسطینی و توقف جنگ، به اوج گیری اختلافات میان وزیران کابینه اسرائیل انجامید.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگی تهدید کرده اگر کابینه نتانیاهو بر سر نجات اسیران اسرائیلی توافقی نکند، باید منحل شود.

«بتصلائل اسموطریچ» وزیر دارایی اسرائیل اما اعلام کرده اگر کابینه نتانیاهو بدون حمله به شهر رفح جنگ را متوقف کند باید منحل شود.

«بن‌گویر» وزیر امنیت عمومی هم اعلام کرده هرگونه توافق غیر مسئولانه به انحلال کابینه منجر می‌شود/تسنیم

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: در صورت مخالفت با توافق اسرا، کابینه را سرنگون خواهم کرد

«بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، امروز (یکشنبه) در واکنش به اظهارات دو وزیر افراطی کابینه نتانیاهو، تاکید کرد در صورتی که کابینه با «پیشنهاد خوبی درباره تبادل اسرا که به منزله پایان جنگ نباشد»، مخالفت کند، کابینه را سرنگون خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، گانتس افزود: ورود ارتش به رفح مهم است اما بازگرداندن اسرای اسرائیلی مهم تر است.

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد: در صورتی که با حمایت دستگاه های امنیتی، چارچوبی برای آزادی اسرا به دست بیاید که منجر به پایان یافتن جنگ نشود اما کابینه ای که منجر به وقوع حوادث هفتم اکتبر شد با آن مخالفت کند، در این صورت چنین کابینه ای پس از آن، حق ادامه مدیریت جنگ را نخواهد داشت.

بنی گانتس خاطرنشان کرد: ورود ارتش اسرائیل به رفح در جنگ علیه حماس، از اهمیت بسیاری برخوردار است اما بازگرداندن اسرایی که کابینه نتانیاهو در هفتم اکتبر آنها را به حال خود رها کرد، دارای فوریت و اهمیت بسیار بیشتری است.

ساعاتی پیش و درپی انتشار اخباری مبنی بر احتمال انصراف رژیم صهیونیستی از اجرای تصمیم حمله زمینی به رفح به منظور دستیابی به توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین، «بزالل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی این رژیم، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را تهدید به سرنگونی کابینه کرد.

وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی خطاب به نتانیاهو گفت: اگر تصمیم به برافراشتن پرچم سفید به نشانه تسلیم و لغو تصمیم اشغال رفح بگیرید، این به معنای پایان کار کابینه شما خواهد بود.

اسموتریچ افزود: پیشنهادهای میانجیگران به حماس اجازه داد تا به فعالیت خود ادامه دهد و قدرت خود را دو برابر کند.

این عضو تندرو کابینه نتانیاهو با تهدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اضافه کرد: به اسرائیلی‌ها دستور دادم که فورا با تمام توان به رفح بروند.

مقامات رژیم صهیونیستی مدتی است که تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا بدین لحظه اقدام به این کار نکرده اند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۵ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۵ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها