بلینکن: اسرائیل برنامه‌ای برای حفاظت از غیرنظامیان در حمله به رفح ندارد

کد خبر: 1288417

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با بیان اینکه شاهد بدترین بحران در منطقه غرب آسیا از سال ۱۹۴۸ هستند، گفت که بدون برنامه‌ای برای جلوگیری از تلفات غیرنظامی، از حمله به رفح حمایت نمی‌کنند.

بلینکن: اسرائیل برنامه‌ای برای حفاظت از غیرنظامیان در حمله به رفح ندارد

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) گفت که رژیم صهیونیستی برنامه‌ای برای حفاظت از غیرنظامیان در حمله به شهر «رفح» در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه ندارد

بلینکن که به ریاض سفر کرده، طی نشست خبری بعد از دیدار با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی، اظهار داشت: «بدون برنامه‌ای برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به غیرنظامیان، ما نمی‌توانیم از یک عملیات نظامی بزرگ علیه رفح حمایت کنیم».

شبکه «الجزیره» به نقل از وی گزارش داد: «واشنگتن تاکنون طرحی را از سوی اسرائیل در مورد حمله به رفح که شامل حفاظت از غیرنظامیان و جلوگیری از تلفات آنها باشد، دریافت نکرده است».این دیپلمات آمریکایی با بیان اینکه شاهد بدترین بحران در منطقه غرب آسیا از سال ۱۹۴۸ هستند، توضیح داد: «ما با شرکای خود تلاش می کنیم تا به درگیری در غزه پایان دهیم و اطمینان حاصل کنیم که این درگیری گسترش نمی‌یابد».

طبق این گزارش، بلینکن در تلاش برای انداختن توپ در زمین مقاومت فلسطین و منحرف کردن توجهات از کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در حصول توافق آتش‌بس، مدعی شد: «تنها چیزی که مانع آتش بس می‌شود حماس است. حماس پیشنهاد بسیار سخاوتمندانه‌ای در دست دارد و امیدواریم تصمیم درستی بگیرد».به نوشته الجزیره، وی همچنین ادعا کرد: «ما مصمم هستیم که هر کاری که در توان داریم انجام دهیم تا به درد و رنج انسانی در غزه پایان دهیم».وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: «ما باید به درگیری در غزه پایان دهیم و مسیری را برای تشکیل کشور فلسطین تعیین کنیم تا در مسیر عادی‌سازی روابط حرکت کنیم».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها