حماس: طرح پیشنهادی اسرائیل حاوی بندهای «مین‌گذاری شده» است

کد خبر: 1288863

یک مقام ارشد جنبش حماس امروز (چهارشنبه) درباره پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسیران، گفت که برخی با مانور بر روی این پیشنهاد درصدد تحت فشار قرار دادن مقاومت هستند.

حماس: طرح پیشنهادی اسرائیل حاوی بندهای «مین‌گذاری شده» است

شبکه العربیه در این باره به نقل از یک مقام ارشد جنبش حماس گزارش داد: برخی طرف‌ها پیشنهاد ارائه شده اسرائیل به ما را «سخاوتمندانه» توصیف می‌کنند تا ما را تحت فشار قرار دهند.

وی گفت: آخرین پیشنهاد اسرائیل به موضع و شروط ما نزدیک است اما در عین حال همچنان حاوی «بندهای مین گذاری شده» است.

اخیرا منابع فلسطینی گزارش دادند که هیات حماس پس از دریافت طرح پیشنهادی جدید مبادله اسیران و مذاکره با میانجی‌های مصری، قطری و دریافت توضیحات آنها، قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، هیات حماس، مصر را ترک کرده است و با پاسخ کتبی به پیشنهاد آتش بس در غزه، باز می‌گردد.

این در حالی است که «احسان عطایا» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پیشنهاد مبادله اسیران که از سوی رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت که این پیشنهاد با مفاد و ابهامات فعلی آن منجر به توافق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر دارای خلاءهای اصلی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است، افزود که این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای جزئیات سه مرحله‌ای است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد مفاد پیشنهادی قبلی در طرح پیشنهادی جدید تغییر نکرده است، بنابر این دستیابی به توافق را رد می‌کنم.

ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها