مکرون: گفت و گو با روسیه باید ادامه یابد

کد خبر: 1289385

رئیس جمهوری فرانسه امروز/یکشنبه گفت که گفت وگو با روسیه باید ادامه یابد.

مکرون: گفت و گو با روسیه باید ادامه یابد

 امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه که طی روزها اخیر اظهارات تنش‌زایی درباره روسیه مطرح کرد از جمله از امکان کاربرد سلاح اتمی علیه مسکو و یا اعزام نیرو به اوکراین سخن گفت، اکنون بر لزوم باز بودن درهای مذاکره و ادامه گفت وگو ها با روسیه سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری تاس، رئیس جمهوری فرانسه امروز/یکشنبه گفت که گفت وگو با روسیه باید ادامه یابد.

بنابراین گزارش، مکرون در مصاحبه با هفته نامه «لا تربیون» (La Tribune) دراین باره گفت: ما با باز نگه داشتن درهای گفت وگو با روسیه کار صحیح را انجام می دهیم چراکه در غیراینصورت نظم جهانی و همچنین صلح و امنیت را نادیده گرفته ایم.

به گزارش تاس؛ مکرون پیش از این و درماه آوریل در سخنرانی خود در دانشگاه «سوربن» پاریس گفته بود که اروپا باید برای برقراری روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

رئیس جمهوری فرانسه در بخش دیگری از این مصاحبه نسبت به توانایی فنی و بعد موشک های بالستیک روسیه که کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار می دهد ابراز نگرانی کرد.

وی دراین خصوص گفت: اگر درباره اوکراین صحبت کنیم، امنیت اروپایی ها در خطر است چرا که این کشور در فاصله تنها یک هزا رو ۵۰۰ کیلومتری از مرزهای ما (فرانسه) واقع است، چنانچه روسیه دراین جنگ پیروز شود، آنگاه هیچ امنیتی برای رمانی، لهستان، لیتوانی و کشورمان باقی نمی ماند.

مکرون افزود: قدرت و بعد حملات موشک های بالستیک روسیه همه ما را در خطر قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری فرانسه که در هفته‌های اخیر موضع شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کرده است در ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

مکرون طی مصاحبه‌ای دراین باره گفته بود: شخصاً علاقه مند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن دسته از کشورهای اروپایی است که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی گفته بود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد و آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشترین سهم را داشته باشد. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

مکرون همچنین در ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مصاحبه با هفته نامه انگلیسی اکونومیست به صراحت گفته بود « اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم ».

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها