انتقاد تند هنیه به آمریکا

کد خبر: 1289460

رئیس دفتر سیاسی حماس امروز (یکشنبه) تاکید کرد که این جنبش در پی دستیابی به توافقی فراگیر و جامع است که به تجاوز صهیونیست‌ها پایان دهد و نیز عقب نشینی نیروهای این رژیم را تضمین و تبادل اسرا را محقق کند.

انتقاد تند هنیه به آمریکا

رئیس دفتر سیاسی حماس امروز (یکشنبه) تاکید کرد که این جنبش در پی دستیابی به توافقی فراگیر و جامع است که به تجاوز صهیونیست‌ها پایان دهد و نیز عقب نشینی نیروهای این رژیم را تضمین و تبادل اسرا را محقق کند.

به نقل از پایگاه خبری خلیج آنلاین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به حمایت های واشنگتن از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: آمریکا که این رژیم اشغالگر را حمایت کرده است باید به جای تهیه سلاح های کشتار جمعی و نسل کشی برای آن، جلوی این رژیم را بگیرد.

وی افزود: یک رژیم افراطی ( اسرائیل ) جهان را به گروگان گرفته و مشکلات سیاسی زیادی را به وجود آورده و جنایاتی را در غزه مرتکب شده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل می خواهد برای ادامه تجاوز به غزه توجیهات دائمی ابداع کند و دایره درگیری را گسترش دهد و تلاش های میانجی ها را خراب کند.

وی با بیان اینکه «ما قبل از اعزام هیات خود به قاهره، یک سری تماس با میانجی ها و گرو های مقاومت انجام دادیم و جلسات گسترده ای برگزار کردیم» افزود: هیات حماس مواضع مثبت و منعطف خود را با تمرکز بر اولویت توقف تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین حفظ کرده است.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گزارش داد که مسوولان رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده اند همزمان بدون آتش بس در نوار غزه، نمی توان درباره جبهه شمالی (نبرد با حزب الله) به توافق رسید.

این روزنامه صهیونیستی تصریح کرد: مسوولان امنیتی می بینند که ارتش نمی تواند جنگ موثری در نوار غزه انجام دهد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل نسبت به این حقیقت چشم پوشی می کنند.

این روزنامه صهیونیستی افزود که فرماندهان دستگاه های امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل به اینکه این رژیم ۲ مزیت اساسی یعنی حمایت آمریکا و همبستگی صهیونیست ها را از دست داده است، اتفاق نظر دارند.

پیشتر «محمد الحاج موسی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت وگو با پایگاه «عربی۲۱» تصریح کرده بود که مقاومت با دید مثبت در مذاکرات جاری شرکت کرده و امیدوار است که به نتیجه برسد و هیچ طرفی نباید درباره مقاومت فکر دیگری کند.

الحاج موسی اضافه کرد: دشمن صهیونیستی در مذاکرات گذشته گاهی مقاومت و گاهی میانجی ها را مانع دستیابی به توافق معرفی می کرد، درحالی که تنها مشکل در این مسیر، خود اشغالگران بودند و اکنون نیز مشکل اصلی خود آن ها هستند.

وی افزود: در چند ساعت آینده، موضع دشمن به طور کامل مشخص می شود و همه خواهند دید که آیا آنها برای دستیابی به توافق جدی هستند یا اینکه مانند گذشته وقت کشی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مذاکرات برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه در پایتخت مصر ادامه دارد و شبکه اخباریه قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجیگری در روند مذاکرات رژیم اسرائیل و حماس را بر عهده دارد، افزود که دو طرف در مورد بسیاری از مسائل مورد اختلاف به اجماع رسیدند.

این منبع به شبکه اخباریه قاهره گفت که پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی مصر به رویترز گفت که نتایج مذاکرات این بار در قاهره با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

این منبع که به نام آن اشاره ای نشده با بیان اینکه «ما در بسیاری از موارد به توافق رسیده ایم» افزود: اما چند نکته باقی مانده است.

وی ادامه داد: این بار اوضاع بهتر به نظر می رسد اما اینکه آیا به زودی توافقی حاصل می شود، بستگی به این دارد که اسرائیل آنچه را که برای دستیابی به آن لازم است، ارائه می دهد یا خیر./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها