تظاهرات حامیان فلسطین در آمستردام به خشونت کشیده شد

کد خبر: 1289937

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که دامنه اعتراضات حامیان فلسطین نسبت به جنایات اسرائیل در غزه امروز (سه‌شنبه) در پایتخت هلند افزایش پیدا کرد و به خشونت کشیده شد.

تظاهرات حامیان فلسطین در آمستردام به خشونت کشیده شد

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که دامنه اعتراضات حامیان فلسطین نسبت به جنایات اسرائیل در غزه امروز (سه‌شنبه) در پایتخت هلند افزایش پیدا کرد و به خشونت کشیده شد.

به گزارش رویترز، پلیس محلی آمستردام امروز و تنها یک روز پس از آنکه پلیس ضدشورش اردوگاهی در دانشگاه آمستردام را با خشونت جمع‌آوری کرد، با معترضان طرفدار فلسطین در پایتخت هلند درگیر شد.

بر اساس این گزارش، افسران پلیس آمستردام از باتوم علیه معترضانی که سعی داشتند مسیرهای اطراف ساختمان دانشگاه را مسدود کنند و همچنین تظاهرکنندگانی که سعی کردند به سمت بنای یادبود هولوکاست حرکت کنند، استفاده کرد.

پیش از این، جمعیتی چند صد نفری تجمع کرده بودند و شعارهایی علیه جنگ غزه سر می‌دادند و جنگ جاری [رژیم] اسرائیل را محکوم می‌کردند.

معترضان شعارهایی از جمله: «فلسطین آزاد، آزاد» و «مردم متحد هرگز شکست نخواهند خورد» سر می‌دادند.

طبق گزارش رویترز، بیانیه‌ها و ویدیوهای تظاهرات نشان می‌دهد که پلیس هلند بامداد روز سه‌شنبه از یک ماشین بولدوزر برای از بین بردن موانع استفاده کرد و ۱۴۰ نفر را در درگیری‌های گهگاه خشونت‌آمیز بازداشت کرد.

مدرسان و کارمندان دانشگاه آمستردام که از واکنش پلیس خشمگین شده بودند، خواستار اعتراضات مجدد در بعدازظهر سه‌شنبه شدند.

گروهی که خود را «محققان هلندی برای فلسطین» (Dutch Scholars for Palestine) می‌نامند در بیانیه‌ای اعلام کرد: دانشجویان و کارکنان توضیح دادند که از اسپری فلفل، باتوم، سگ‌های پلیس و بولدوزر برای خارج کردن آنها استفاده شده است. تعدادی از معترضان در پی این خشونت بیش از حد مجروح شدند.

اعتراضات دانشجویان به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه و روابط دانشگاه‌ها با اسرائیل در سراسر اروپا گسترش یافته است. دانشجویان نسبت به تهاجم گسترده اسرائیل به غزه اعتراض دارند که از پانزدهم مهرماه سال گذشته تاکنون، بیش از ۳۴ هزار کشته برجای گذاشته است. این تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا در مقیاس گسترده‌تری برگزار می‌شوند.

پلیس آلمان نیز امروز اردوگاه تظاهرکنندگان حامی فلسطین در محوطه «دانشگاه آزاد برلین» (Freie Universität Berlin) که خواستار توقف جنگ اسرائیل در غزه شده بود را جمع‌آوری کرد.

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برلین با در دست داشتن پرچم فلسطین و سردادن شعارهایی در حمایت از فلسطینی‌ها و محکوم کردن [رژیم] اسرائیل و [دولت] آلمان به تظاهرات پیوستند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها